اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پاییز مشهد بهاری شد

بازی رنگ‌ها در بزرگ‌ترین جشنواره گل‌های داوودی شرق کشور

خبرگزاری فارس: امروزه زندگی در ساختمان‌های کوتاه و بلند شهر سبب شده تا شهروندان نسبت به گذشته نیاز بیشتری به حضور در طبیعت و استفاده از موهبت‌های خداوند داشته باشند.

بازی رنگ‌ها در بزرگ‌ترین جشنواره گل‌های داوودی شرق کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، طی چند سال گذشته حضور گل و گیاه در شهر مشهد که هر ساله پذیرای زائران زیادی است، در تمام فصول مشاهده می‌شود به‌ گونه‌ای که هر سال می‌توان طبیعت بهار را به‌ خوبی حس کرد.

یکی از اقداماتی که شهرداری مشهد طی دو سال گذشته در راستای ارتقای جایگاه گل و گیاه در بین شهروندان انجام داده، برگزاری جشنواره گل‌های داوودی است که یکی از بی‌نظیرترین جشنواره‌های گل در شرق کشور محسوب می‌شود.

تمام سطح شهر مشهد نمایشگاه گل شده است

در همین رابطه سیدمحمد پژمان، شهردار مشهد با بیان اینکه در حال حاضر تمام سطح شهر مشهد نمایشگاه گل شده است، اظهار کرد: طی چند سال اخیر در تمام فصول سال سطح شهر مشهد به نمایشگاه گل تبدیل شده و همه نوع گل و گیاه در آن کاشته می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره گل‌های داوودی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین اهداف برگزاری جشنواره گل‌های داوودی آگاه‌سازی شهروندان از اهمیت و تاثیر بالای گل و گیاه در زندگی روزمره و شهری است.

شهردار مشهد افزود: همچنین جشنواره گل‌های داوودی بهانه‌ای شده است تا مردم و طبیعت به هم نزدیک‌تر شوند.

وی در ارتباط با باغ گیاه‌شناسی مشهد نیز بیان کرد: در حال حاضر باغ گیاه‌شناسی مراحل ساخت خود را طی کرده و در سال آینده به‌ طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد و می‌توان جشنواره‌های گل و گیاه مختلفی را برگزار کرد.

پژمان اضافه کرد: برگزاری جشنواره گل و گیاه در کنار اینکه سبب افزایش آگاهی شهروندان از تاثیرات گل و گیاه می‌شود، فرصتی مناسب برای حضور تولیدکنندگان گل و گیاه است.

شهردار مشهد تاکید کرد: در کنار این جشنواره، نمایشگاه گل‌های دارویی نیز در معرض دید شهروندان قرار گرفته است.

در جشنواره سال آینده 500 رقم گل داوودی نمایش داده می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز یادآور شد: یکی از اهداف جشنواره گل‌های داوودی در سال آینده ارتقای نوع گل‌های داوودی از 240 رقم به 500 رقم است.

خلیل‌الله کاظمی تصریح کرد: اکثر گل‌هایی که در این جشنواره در معرض نمایش قرار گرفته شده است، به صورت بذری بوده که 80 درصد آن از سطح کشور جمع‌آوری شده است.

وی بیان کرد: در دنیا 800 رقم گل داوودی وجود دارد که 240 رقم آن در دومین جشنواره گل‌های داوودی مشهد به نمایش گذاشته شده است.

به‌گفته وی دومین جشنواره گل‌های داوودی با صرف هزینه 800 میلیون تومان برگزار شده است.

کاظمی در ارتباط با باغ گیاه‌شناسی مشهد نیز افزود: یکی از برنامه‌های سال جاری افتتاح باغ 25 هکتاری گیاه‌شناسی تا پایان سال است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه گونه‌های گیاهی متنوعی در باغ گیاه‌شناسی مشهد وجود دارد می‌تواند مورد استفاده مراکز علمی و پژوهشی قرار گیرد.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول