اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با گذشت 6 ماه از سال 91

وعده‌های دولت به قطار شهری مشهد محقق نشده است

خبرگزاری فارس: با وجود گذشت بیش از شش ماه از سال جاری، هنوز وعده‌های دولت در ارتباط با قطار شهری مشهد محقق نشده است.

وعده‌های دولت به قطار شهری مشهد محقق نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عصر امروز در دویست و چهارمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد، عملکرد و وضعیت بهره‌برداری از قطار شهری مشهد مورد بررسی قرار گرفت که بر این اساس دریافت اعتبار قطار شهری از محل بودجه شهرداری طی شش ماه نخست سال 91، 6.5 میلیارد تومان و دریافت اعتبار دولتی صفر اعلام شد.

در نخستین دستور کار کمیسیون، مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری مشهد به ارائه گزارش عملکرد و پیشرفت پروژه‌های عمرانی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تا پایان شهریور ماه سال 91 پرداخت.

مهدی امامی ‌میبدی با بیان اینکه از بودجه‌ای که از ابتدای سال تا مهر ماه بر روی آن برنامه‌ریزی کرده بودیم 93 درصد منعقد شده و سه درصد باقی مانده را برای مناقصه خط‌کشی خیابان‌ها در ایام عید گذاشته‌ایم، افزود: با رسم یکسری نمودارها و برنامه‌ریزی‌ها، خود را موظف کرده‌ایم تا بتوانیم میزان پیشرفت خود را به میزان تعیین شده در هر ماه برسانیم که در حال حاضر تنها دو الی سه درصد از میزان تعیین شده عقب مانده‌ایم.

ارائه گزارش عملکرد شهرداری پیرامون بودجه سال 91 شهرداری مشهد درارتباط با درآمد ناشی از عوارض حذف پارکینگ و هزینه تملک عرصه و احداث پارکینگ‌های عمومی دیگر دستور کار این هفته کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی مشهد بود.

امامی میبدی در این زمینه گفت: بودجه سازمان ترافیک شهرداری در حوزه پارکینگ‌ها 17 میلیارد تومان است که در حال قرارداد است و بر همین اساس بودجه مناطق مختلف نیز 17 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: طی مکاتبات انجام شده، لیست مکان‌های پیشنهادی برای احداث پارکینگ‌ها بازدید، شناسایی و اولویت‌بندی شده که برای جانمایی به پیمانکاران تحویل داده می‌شود.

در ادامه حسن عبداللهی نماینده شهرداری مشهد نیز در این خصوص گفت: درباره بحث درآمدها در شش ماه نخست سال91، 23 میلیارد تومان وصول شده است در حالی که در بودجه سال 91، 34 میلیارد تومان در بحث تملک، احداث، نگهداری و بهره‌برداری پارکینگ دیده شده است که در تلاش هستیم رقم مورد نظر را در سال جاری افزایش دهیم.

جواد داوود‌آبادی عضو کمیسیون حمل و نقل  و ترافیک شورای شهر نیز در ادامه با بیان اینکه 247 هزار و 235 متر کسر پارکینگ به مردم بدهکار هستیم، اظهار کرد: مردم انتظار دارند در ازای پولی که به شهرداری در زمینه کسر پارکینگ پرداخت می‌کنند برای آنها  پارکینگ ساخته شود.

غلامرضا زعیمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا نیز در ادامه گفت: باید هرچه سریع‌تر جانمایی پارکینگ‌های موجود که گزارش آنها ارائه شده مشخص و میزان بودجه‌ای که برای آنها تخصیص می‌یابد، تقسیم‌بندی شود.

در ادامه مهم‌ترین دستور کار کمیسیون به ارائه گزارش درارتباط با وضعیت بهره‌برداری قطار شهری توسط مدیر روابط عمومی این شرکت اختصاص داشت که در آن بودجه شهرداری برای بحث قطار شهری در سال جاری 15 میلیارد تومان و بودجه دولت 18 میلیارد تومان اعلام شد.

علی حمیدزاده با تاکید بر اینکه تاکنون شهرداری از 7.5 میلیارد تومان اعتبار خود در شش ماه اول سال 6.5 میلیارد تومان آن را پرداخت کرده است، تصریح کرد: دولت نیز از 9 میلیارد تومان اعتبار خود به قطار شهری در شش ماه نخست سال جاری تاکنون هیچ مبلغی را پرداخت نکرده است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه تعیین شده تا به امروز باید مبلغ 6 میلیارد و 500 میلیون تومان از محل فروش بلیت به دست می‌آوردیم که این رقم در حال حاضر نزدیک به 4 میلیارد تومان        است.

وی مبلغ مورد نظر از محل فروش تبلیغات غرفه‌ها را نیز 3 میلیارد و 800 میلیون تومان درآمد عنوان کرد و افزود: در این حوزه نیز تنها مبلغ 2 میلیارد و 100 میلیون تومان درآمد کسب شده که به دلیل عدم استقبال در واگذرای غرفه‌هاست.

مدیر روابط عمومی قطار شهری مشهد در پایان واگذاری فضاهای تجاری برای نصب 26 دستگاه خودپرداز و نیز واگذاری فضاهای اجرایی برای استقرار 21 سایت مخابراتی ایرانسل و همراه اول را از دیگر اقدامات قطار شهری دانست.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول