اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام مسلمیه

بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم مملو از عزاداران حسینی است

خبرگزاری فارس: بیش از هزاران زائر عزادار در مراسمی که به مناسبت شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد، شرکت کردند.

بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم مملو از عزاداران حسینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، در جریان این مراسم پرشور مذهبی که در سه شب برگزار شد، عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور گسترده خود در صحن‌ها و مسیرهای منتهی به حرم مطهر، ایام شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع)، فرستاده ویژه حضرت امام حسین (ع) به شهر کوفه را گرامی داشتند.

در این آیین سنتی و مذهبی با حضور دسته‌ها و هیئت‌های عزادار، بخش اعظم صحن‌های اصلی آستان مقدس مملو از جمعیت شده و عاشقان خاندان عترت و طهارت (ع) در کنار مزار مطهر محدث والامقام حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) و امامزادگان مجاور به مرثیه‌سرایی و روضه‌خوانی پرداختند.

گفتنی است، در این مراسم پرشور و مذهبی که همه ساله در ایام مسلمیه به مدت سه شب بعد از نماز مغرب و عشاء در بارگاه ملکوتی حضرت سیدالکریم (ع) برگزار می‌شود، دسته‌های سینه‌زنی به همراه پرچم‌های هیئت‌های مذهبی خود از نقاط مختلف کشور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) ‌حضور یافتند.

این گزارش حاکی است، حضرت مسلم بن عقیل (ع) سرباز فداکار راه حق و فرستاده نهضت سیدالشهدا (ع) و سفیر فرزند رسول خدا (ص) در نهم ذی‌الحجه سال شصت هجری به شهادت رسید و نخستین جان‌نثار حماسه تاریخ‌ساز و جاویدان عاشورا شد. 

انتهای پیام/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول