اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تبلیغات جدید رامنی تأکیدی بر ادامه سیاست جنگ‌طلبانه جمهوریخواهان

خبرگزاری فارس: ستاد انتخاباتی نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری 2012 ایالات متحده، در تازه‌ترین ویدئوی تبلیغاتی خود و با هدف جلب آرا در ایالت‌های تعیین‌کننده نتیجه انتخابات، به انتقاد از ایده کاهش بودجه نظامی اوباما پرداخته است.

تبلیغات جدید رامنی تأکیدی بر ادامه سیاست جنگ‌طلبانه جمهوریخواهان

به گزارش فارس به نقل از نشریه «هیل» چاپ کنگره آمریکا، ستاد انتخاباتی «میت رامنی» نامزد حزب جمهوریخواه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2012 با انتشار ویدئوی تبلیغاتی جدید، ایده «باراک اوباما» رئیس جمهوری فعلی آمریکا برای کاهش بودجه نظامی کشور را هدف انتقاد قرار داده است.

به نظر می رسد که هدف از این ویدئویی تبلیغاتی جدید ستاد رامنی بیشتر متوجه ساکنان ایالت «ویرجینیا» باشد؛ ایالتی که به شدت نظامی است و در نقش تعیین کننده‌ای در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد.

بر اساس این خبر، ویدئوی جدید ستاد رامنی از اوباما به دلیل کاهش 1 تریلیون دلاری بودجه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) که در صورت اجرایی شدن مصادره متعاقب بی نتیجه ماندن تلاش کنگره برای کاهش سقف بدهی اجرایی خواهد شد، انتقاد کرده است.

در این تبلیغ ویدئویی بخشی از فیلمی نمایش داده می شود که اوباما در آن اعلام کرده است که آمریکا در شرایط فعلی و در مقایسه با سال 2008 که او ریاست بر کاخ سفید را عهده دار شد، قوی تر است. بعد از پخش این قسمت از سخنان اوباما، اظهارات دوشنبه شب رامنی در آخرین مناظره انتخاباتی با اوباما پخش می شود مبنی بر اینکه نیروی دریایی آمریکا از سال 1917 میلادی تاکنون به کوچک ترین میزان خود رسیده است.

رامنی در این ویدئو گفته است: من بودجه نظامی را تا یک تریلیون دلار کاهش نخواهم داد. این کاهش به نظر من آینده ما را نامطمئن تر و نا امن تر می کند.

روزنامه هیل نوشت که رامنی و جمهوریخواهان از اوباما به دلیل کاهش بودجه نظامی و مصادره انتقاد دارند و رئیس جمهور فعلی آمریکا را مقصر مصادره می دانند. بیشتر این انتقادات جمهوریخواهان با هدف جلب رای در ایالت های تعیین کننده نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نوامبر مانند «ویرجینیا» و «کارولینای شمالی» مطرح شده اند.

رقیب جمهوریخواه اوباما وعده داده است که اجازه کاهش بودجه نظامی آمریکا و یا اجرایی شدن مصادره را نخواهد داد.

بر اساس این خبر، اوباما در آخرین مناظره انتخاباتی دوشنبه شب خود با رامنی اینطور اعلام کرد که مصادره اجرایی نخواهد شد. اوباما و دموکرات‌ها،‌ جمهوریخواهان و ممانعت آنها از افزایش های مالیاتی را عامل مسدود شدن هرگونه سازش در کنگره بر سر مصادره می دانند.

در ادامه این خبر آمده است که پنتاگون تقریبا پیش بینی 500 میلیارد دلار کاهش بودجه را که ریشه در قانون کنترل بودجه سال 2011 میللادی دارد را برنامه ریزی کرده است و در صورتی که مصادره اجرایی شود، 500 میلیارد دلار دیگر از بودجه پنتاگون در طول دهه آینده کاسته خواهد شد.

بر اساس این خبر، ویدئوی منتشر شده کمپین رامنی، روی مقابله دوشنبه شب نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه بر سر اندازه ارتش متمرکز شده است و اظهارات رامنی مبنی بر هشدار او درباره اینکه نیروی دریایی و هوایی آمریکا به پائین ترین سطح تاریخی خود رسیده است.

رامنی در بخشی از این ویدئو گفته است: نیروی دریایی آمریکا به 313 کشتی برای انجام ماموریت های ما نیاز دارد. ما در شرایط فعلی کمتر از 285 کشتی داریم و اگر قرار باشد مصادره اجرایی شود، تعداد این کشتی ها به کمتر از 200 عدد خواهد رسید. چنین چیزی برای من غیر قابل قبول است.

این اظهارات رامنی در مناظره در حالی مطرح شده اند که اوباما نیز یکی از دندان شکن ترین جواب ها را به این سخنان انتقادی رقیب جمهوریخواهش داد و گفت: فرماندار، ما علاوه بر این اسب ها و سرنیزه های کمتری داریم زیرا ماهیت ارتش ما تغییر کرده است. ما چیزهایی داریم که ناو هواپیمابر نامیده می شود و روی آنها هواپیما فرود می آید. ما زیردریایی های هسته ای داریم که کشتی هایی هستند که زیر آب حرکت می کنند.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول