اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

احتمال حمله و دستکاری در ماشین‌های الکترونیک رای‌گیری

خانواده رامنی صاحب ماشین‌های «رای الکترونیک» در انتخابات آمریکا هستند

خبرگزاری فارس: آیا آمریکایی‌ها پاییز امسال رای‌ خود را توسط ماشین الکترونیک معیوبی خواهند داد که خانواده رامنی تاحدودی صاحبان آن محسوب می‌شوند؟ آیا این ماشین در بدست‌آوردن کاخ سفید توسط رامنی تعیین‌کننده خواهد بود؟

خانواده رامنی صاحب ماشین‌های «رای الکترونیک» در انتخابات آمریکا هستند

به گزارش فارس، پایگاه تحلیلی «گلوبال سرچ» در مقاله‌ای به قلم «گری بلو،باب فیتراکیس و هاروی واسرمن» در خصوص «ماشین‌های الکترونیک رای‌گیری» نوشت: آیا شما پاییز امسال رای‌ خود را توسط ماشین الکترونیک معیوبی خواهید داد که خانواده رامنی صاحبان تاحدودی آن محسوب می‌شوند؟ آیا این ماشین در بدست‌آوردن کاخ سفید توسط رامنی تعیین‌کننده خواهد بود؟

* رامنی و خانواده او به‌طور غیر مستقیم صاحب ماشین‌های الکترونیک رای‌گیری هستند.

«میت رامنی» و همسر، پسر و برادر او از طریق صندوق مشارکتی که «سولامیر» نامیده می‌شود، جزء سرمایه‌گذاران اصلی یک شرکت سرمایه‌گذاری به نام «کپیتال H.I.G» هستند. H.I.G نیز به نوبه خود، سهم عمده‌ای در «هارت اینترسیویک» دارد و این شرکت سرمایه‌گذاری سه پنجم هیات مدیره آن را تشکیل می‌دهد. از جانب دیگر، «هارت اینترسیویک» آشکارا مالک ماشین‌های الکترونیک رای‌گیری معیوبی است که در 7 نوامبر برگه‌های رای را در ایالت بی‌طرف «اوهیو» خواهد شمرد. ماشین‌های هارت در جاهای دیگر آمریکا نیز استفاده خواهند شد.

*  نقش کلیدی ماشین‌های الکترونیک رای‌گیری در تعیین برنده کاخ سفید

به عبارت دیگر، یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در آمریکا، و برادر، همسر و پسر او نفع مالی مستقیمی در ماشین‌های رای‌گیری دارند، ماشین‌هایی که می‌توانند در انتخابات این پاییز تعیین‌کننده باشند. مردم نمی‌توانند بر عملکرد این ماشین‌ها نظارت داشته باشند. اما این ماشین‌ها می‌توانند تعیین کنند که چه کسی «برنده» کاخ سفید خواهد بود.

 

*  سال 2004 ماشین‌های رای‌گیری الکترونیک توانستند جان کری را از صحنه انتخابات حذف کنند

این ماشین‌ها به‌خصوص در «اوهیو» نقش مهمی دارند، و بدون آنها هیچ نامزد جمهوری‌خواهی هرگز برنده کاخ سفید نبوده است. سال 2004، در شب پراضطراب انتخابات، یک تغییر جهت الکترونیک با بیش از000,300 رای از «اوهیو» توانست ستون انتخابات را از «جان کری» به نفع «جورج دبلیو. بوش» تغییر دهد و «کری» را در ردیف دوم قرار دهد. این بدان معناست که در شب انتخابات طبق آمار و احتمالی امکان‌ناپذیر، بین ساعات 12:20 تا 2 صبح، زمانی که رای‌های به دست آمده از شرکت فناوری اطلاعات تحت کنترل GOP و سرورهای زیرزمینی «پاتاگونای تنسی» اضافه شدند، تغییری 6-پلاس%رخ داد .

 

*  رامنی و خانواده او عضو هیات مدیره H.I.G کپیتال هستند

همان‌طور که قبلا نیز گزارش آمد، دست‌کم سه تن از افراد نزدیک خانواده رامنی عضو هیات مدیره H.I.G کپیتال هستند. مدیران کپیتال H.I.G «جان پی. بولداک» و «داگلاس برمن»، دو نفر از عاملان افزایش سرمایه رامنی هستند. از این رو «براین شورت اسلیو» بنیادن‌گذار«بین»( Bain) و مدیر H.I.G ، و کارمندان این شرکت مبلغی بالغ بر 338،000 دلار به ستاد انتخاباتی رامنی کمک کرده‌‌اند. حدود یک سوم مدیران H.I.G قبلاً با شرکت پیشین رامنی به نام «بین» همکاری داشته‌اند.

 

*  صندوق مشارکتی «سولامیر» محافظ خانواده رامنی

اما حالا تحقیقات جدید نشان ‌می‌دهند که این همبستگی تنها به دوستی و همکاری‌های تجاری منتهی نمی‌شود. «میت رامنی»، همسرش«آن رامنی» و پسر آنها «تگ رامنی»، و همچنین برادر میت«جی. اسکات رامنی» نیز در کپیتال H.I.Gسرمایه‌گذاری کرده‌اند. این سرمایه‌گذاری تا حدودی به‌صورت خصوصی و از طریق صندوق مشارکتی «سولامیر» انجام شده است، شرکتی که نام آن « انجمن پوش یوتا اسکی»( posh Utah ski community) است و خانواده رامنی برای محفوظ ماندن از سقوط در سراشیبی خود را پشت آن پنهان کرده‌اند.  برخلاف سایر صندوق‌های مشارکتی، «سولامیر» به‌صورت مستقیم در سایر شرکت‌ها سرمایه‌گذاری نمی‌کند. در عوض، «سولامیر» به صورت خصوصی پشتوانه‌های مالی را برای شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری مانند H.I.G کپیتال ارائه می‌دهد. «سولامیر» به این شرکت‌ها «شریک» می‌گوید. این شرکاء، مانند H.I.G، خود در تشکیلات اقتصادی دیگری، مانند «هارت انترسیویک»، که سومین سازنده ماشین رای‌گیری بزرگ ملی است، سرمایه‌گذاری می‌کنند.

 

* اطلاعات ناقص در پایگاه اطلاعاتی سولامیر

به گزارش « Lee Fang of The Nation»، «سولامیر» توسط «تاگ رامنی» و «اسپنسر زویک» و کرسی مالی ستاد «پاپا رامنی» احداث شده است. «آن رامنی» و برادر میت «اسکات رامنی» نیز در آنجا سرمایه‌گذاری کرده‌اند. «میت» خود حدود 10 میلیون دلار به عنوان «سرمایه اولیه» برای چرخش حساب در آنجا سرمایه‌گذاری کرده است و شخصاَ در اولین کنفرانس سرمایه‌گذاران اصلی سخنرانی کرده است. پایگاه اطلاعاتی «سولامیر» تنها به معرفی صندوق می‌پردازد، بنابراین نمی‌توان در این شبکه فهرست کاملی از «شرکاء»آن را پیدا کرد. اما New York Times ، Boston Globe ، Esquire و the Nation به تدریج تصویری ناقصی از پول‌هایی که توسط «سولامیر» سرمایه‌گذاری شده‌اند به ما ارائه می‌دهند و طبق پرونده‌‌سازی‌های SEC و انتشارات صنعت حدود 232 میلیون دلار به این سرمایه‌ها افزوده شده است.

 

* کمک مالی شریک‌ها به ستاد رامنی

علاوه بر رییس کرسی مالی رامنی، «اسپنسر زوییک»، رییس مالی «سولامیر»، «ریچارد مورلی» و یکی از مدیران مالی منطقه غربی به نام «کیتلین او’ رایلی» نیز نیز به ستاد انتخاباتی کمک مالی کرده است. نام «او’ رایلی»، به‌عنوان یکی از «همکاران اجرایی» در «سولامیر» ، و همچنین در SJZ LLC که توسط رییس او «اسپنسر زوییک» بنیان نهاده شده، آمده است. شرکت مشاور ستاد مالی SJZ LLC به ستاد انتخاباتی میت بالغ بر 2 میلیون دلار در این چرخه انتخاباتی کمک کرده است و علاوه بر آن حدود 9،687،582 دلار به ستادهای کنگره‌ای دیگر کمک مالی رسانده است. میزبان مهمانی عاملان محرمانه افزایش سود که در میان آنها رامنی سخنرانی‌ افتضاح «47%» خود را ارائه داد، «مارک جی. لدر»، co-CEO of Sun Capital، «شریک» دیگر صندوق «سولامیر» بود.

 

* نقش ایالت اوهیو در نتیجه انتخابات

در همه رقابت‌های تن به تن ریاست‌جمهوری، «اوهیو» نقش کلیدی در تصمیم هیئت انتخابات ریاست‌جمهوری داشته است، و در انتخاب رییس‌جمهور بعدی ملت نیز این ایالت نقش مهمی خواهد داشت. حضور ماشین‌های «هارت اینترسیویک» در شهرستان «همیلتون»، مجاور «سینسیناتی»، بدان معناست که رای‌های به‌دست آمده از این منطقه نقش مهمی در انتخاب رییس‌جمهور بعدی خواهند داشت. ولی رسانه‌های مهمی مانند CBS گزارش می‌دهند که «سینسیناتی» در انتخابات امسال می‌تواند «نقطه صفر زمین» باشد و تاثیری در نتیجه انتخابات نداشته باشند.

 

* احتمال حمله و دستکاری در ماشین‌های الکترونیک رای‌گیری

اما این ماشین‌های هارت واقعا معیوب هستند و تا حد زیادی همه مردم می‌دانند که این ماشین‌های دربرابر مشکلات مختلف مربوط به حمله‌ها و ایجاد اختلال در آنها ایمن نیستند. هیچ نوع قانون یا ابزار دیگری برای نظارت قطعی بر آنها وجود ندارد و نمی‌توان رای‌هایی که در ماشین‌های هارت و یا سایر ماشین‌های رای‌گیری الکترونیک جمع می‌شوند مورد بازبینی دوباره قرار داد. استاندار و وزیر فعلی «اوهیو» هر دو جمهوریخواه هستند.

 

* آیا ماشین‌های الکترونیک رای‌گیری برای رامنی کاخ سفید را به ارمغان خواهند آورد؟

آیا این بدان معناست که سرمایه‌گذاری رامنی در «هارت اینترسیویک» از طریق کپیتال H.I.G و «سوالامیر» علاوه بر سود مالی می‌تواند کاخ سفید را برای او به ارمغان آورد؟ این مسئله در دل شب هفتم نوامبر روشن می‌شود، زمانی‌که رای‌های الکترونیک ایالت غیرحزبی «اوهیو» بار دیگر بدون هیچ‌گونه بررسی معنادار عمومی یا منابع قانونی، به‌صورت غیر شفاف به مردم و جهان اعلام می‌شوند.

پایان پیام/ 2110x4

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول