اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

طلاب جوان در رفتار و کردار خود نهایت دقت را داشته باشند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به اینکه کوچکترین حرکت خلاف انتظار جامعه از سوی روحانیون و طلاب آثار منفی بسیار زیادی بر جای می‌گذارد گفت: باید طلاب و روحانیون در رفتار و کردار خود نهایت دقت را داشته باشند.

طلاب جوان در رفتار و کردار خود نهایت دقت را داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت امام جواد(ع) در سخنانی با اشاره به اهمیت نقش طلاب مدارس علمیه سفیران هدایت در سراسر کشور اظهار کرد: فردی که قرار است سفیر هدایت باشد باید ابتدا خود را به جایگاه مطلوبی از نظر علم و دین برساند تا بتواند نسبت به هدایت دیگران اهتمام داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید طلاب حوزه‌های علمیه سفیران هدایت از نظر مقام علمی، مقام عملی،‌ تواضع، فروتنی و حلم به جایگاه والایی دست پیدا کنند، خاطر نشان کرد:‌ باید این صفات عالیه در طلاب مدارس علمیه سفیران هدایت موج بزند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به اینکه کوچکترین حرکت خلاف انتظار جامعه از سوی روحانیون و طلاب آثار منفی بسیار زیادی بر جای می‌گذارد، یادآور شد: باید طلاب و روحانیون در رفتار و کردار خود نهایت دقت را داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به دیدار طلاب علوم دینی با علما و مراجع خاطر نشان کرد: باید همواره سعی کنید از این دیدارها برای خود توشه‌ای برچینید و با بهره‌گیری از رهنمودهای بزرگان در مسیر سعادت حرکت کرده و دیگران را نیز به حرکت در این مسیر رهنمون سازید.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به اینکه بر همه مؤمنان واجب است که حق تقوا را به جا بیاورند اظهار کرد: کسی که اطاعت خدا را کرده و تقوای عملی داشته باشد در راه سعادت گام برداشته و در دنیا و آخرت سربلند خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه خداوند تقوا را به لباس تشبیه کرده است، اضافه کرد: بهترین راه و روش برای پیشرفت در مسیر حق رعایت تقوا و توجه به انجام واجبات الهی و پرهیز از محرمات است.

این مرجع تقلید در پایان خاطر نشان کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم زمینه‌ای را فراهم کند تا در مدارس علمیه سفیران هدایت هر چه بیشتر افراد شایسته، مؤمن و پاک تربیت شده و در جامعه به انجام وظیفه بپردازند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول