اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان خبر داد

بازپس گیری 1350 هکتار اراضی دولتی از زمین خواران جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان از بازپس گیری 1350 هکتار اراضی دولتی جنوب استان از متصرفان و زمین‌خواران خبر داد.

بازپس گیری 1350 هکتار اراضی دولتی از زمین خواران جنوب کرمان

محمدمهدی بلوردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: در پی ادغام تشکیلات راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در جنوب کرمان کار شناسایی و بازپس گیری اراضی دولتی در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان قرار گرفت و در حدود 7 ماه نخست امسال صدها هکتار زمین شناسایی و عملیات بازپس‌گیری بخشی از این زمین‌ها با موفقیت انجام شده است.

وی افزود: ارزش اراضی رفع تصرف شده از متصرفان و زمین‌خواران در 7 ماهه نخست سال جاری حدود یک هزار و 550 میلیارد ریال برآورد شده است.

بلوردی با بیان اینکه بیشترین رفع تصرفات در شهرستان جیرفت بوده است، گفت: 838 هکتار زمین در جیرفت، 256 هکتار بخش ساردوئیه، 200 هکتار در کهنوج، 35 هکتار در عنبرآباد، 20 هکتار در قلعه‌گنج و یک هکتار زمین در رودبار جنوب آزادسازی شده است.

وی تصریح کرد: طی دو هفته گذشته حدود 300 هکتار زمین به ارزش 657 میلیارد ریال توسط این اداره کل و با همکاری دستگاه قضایی از متصرفان و زمین‌خواران پس گرفته شده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان خاطرنشان کرد: پرونده بیش از 800 هکتار زمین دولتی دیگر به منظور انجام مراحل قانونی رفع تصرف به مراجع قضایی این منطقه ارجاع شده است.

وی با اشاره به طرح 730 فقره دعوی حقوقی و کیفری علیه متصرفان و زمین‌خواران در محاکم قضایی شهرستان‌های جنوبی استان کرمان از همکاری دستگاه‌های قضایی این منطقه در مبارزه با پدیده زمین‌خواری قدردانی کرد.

بلوردی بیان داشت: از ابتدای سال جاری یک هزار و 350 هکتار از اراضی ملی و دولتی در جنوب استان از متصرفان و زمین‌خواران پس گرفته شده است.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول