اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

گاردین: اوباما در مناظره با رامنی برای مذاکره مستقیم با ایران ابراز تمایل کرد

خبرگزاری فارس: روزنامه گاردین نوشت رئیس جمهور آمریکا علیرغم تکذیب گزارش روزنامه نیویورک تایمز در زمینه توافق برای مذاکره با ایران از مذاکرات مستقیم دو طرفه با ایران حمایت کرد.

گاردین: اوباما در مناظره با رامنی برای مذاکره مستقیم با ایران ابراز تمایل کرد

به گزارش فارس به نقل از گاردین، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در آخرین مناظره انتخاباتی خود گفت که مسئله هسته‌ای ایران از طریق مذاکرات مستقیم دو طرفه حل و فصل می‌شود.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و میت رامنی نامزد جمهوریخواه که آمده بود سیاست خارجی 4 سال گذشته آمریکا را به چالش بکشد در آخرین مناظره انتخاباتی رو درروی هم قرار گفتند.

اوباما در پاسخ به این پرسش که بزرگترین تهدید علیه آمریکا چیست  گفت که از نظر او همچنان شبکه‌های تروریستی بزرگترین تهدید علیه آمریکا هستند نه ایران.

باراک اوباما در این مناظره مسیر جدیدی را نسبت به حل مسالمت آمیز بحران هسته ای ایران مشخص کرد.

گاردین نوشت: در طول چند سال گذشته مذاکرات هسته ای ایران در قالب گروه 1+5 برگزار شده است. آمریکا در حاشیه این مذاکرات چندجانبه تمایل خود را برای گفتگوی دوجانبه ابراز کرده اما طرف ایرانی به دلایلی سعی کرده از عمومی کردن این مساله خودداری کند. 

در مناظره شب گذشته در فلوریدا، باراک اوباما گزارش‌های رسانه ای اخیر در مورد توافق ایران و آمریکا برای انجام مذاکرات مستقیم را رد کرد و گفت که این گزارش‌ها درست نیست و چنین توافقی وجود ندارد.

اما وی تاکید کرد که این مذاکرات می‌تواند در مسیری جدید و به صورت دوجانبه و جداگانه یا به صورت مذاکرات متوالی و گسترده تر صورت بگیرد.

گاردین همچنین افزود: به نظر می‌رسد این موضوعی است که باید میان ایران و آمریکا حل و فصل شود. مشکلات بین ایران و آمریکا قدیمی هستند و تنها از طریق مذاکرات مستقیم به جلو پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/م.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول