اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رامنی: آمریکا در هدایت بحران سوریه ناکام مانده است/اوباما: تجهیز مخالفان ساده نیست

خبرگزاری فارس: آخرین مناظره رامنی و اوباما در حالی برگزار شد که رامنی در انتقاد از عملکرد دولت اوباما، بر تامین تجهیزاتی مخالفان و نقش هدایتی آمریکا در سوریه تاکید کرد.

رامنی: آمریکا در هدایت بحران سوریه ناکام مانده است/اوباما: تجهیز مخالفان ساده نیست

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، دور نهایی مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میان رقبای حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا با محور سیاست خارجی شب گذشته در حالی در ایالت «فلوریدا» برگزار شد که هم رئیس جمهور «باراک اوباما» و هم «میت رامنی» رقیب جمهوریخواه او اعلام کردند که با اعزام نظامیان آمریکایی به سوریه با هدف پایان بخشیدن به بحران و خشونت ها در این کشور مخالف هستند.

بر اساس این خبر،‌ اوباما بدون توجه به کمک های مالی و تسلیحاتی غرب و از جمله آمریکا به مخالفان سوری و جنایات ضد بشری که تروریست های سوریه علیه مردم مرتکب می شوند، با ادعای اینکه حملات نیروهای دولتی سوریه به مردم این کشور دلخراش است، اعلام کرد که گرفتاری نظامی آمریکا در سوریه یک گام جدی خواهد بود.

فرماندار سابق ایالت «ماساچوست» نیز اساسا با این اظهارات اوباما درباره سوریه موافقت کرد و گفت که او نمی خواهد نظامیان ارتش آمریکا در سوریه درگیر شوند.

رامنی در ادامه سخنان خود رئیس جمهوری آمریکا را به ناکامی در ایفای نقش رهبری در قبال سوریه و تشویق مخالفان همزمان با تشدید درگیری‌ها در این کشور خاورمیانه ای متهم کرد و گفت که آمریکا باید در مسیر شناسایی گروه های مخالف مسئول در سوریه نقش رهبری را بر عهده بگیرد و اطمینان حاصل کند که این گروه های مخالف تسلیحات مورد نیاز خود را برای مبارزه با نظام سوریه در اختیار دارند.

رامنی در عین حال افزود که آمریکا باید به تشکیل یک گروه مخالف متحد تر در سوریه کمک کند.

اوباما در واکنش به اظهارات رامنی گفت که آمریکا حقیقتا از طریق سازماندهی جامعه بین المللی و تحمیل تحریم ها علیه سوریه نقش هدایتگرانه در قبال این کشور را بر عهده داشته است. نامزد حزب دموکرات برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد که آمریکا باید مطمئن شود به گروه‌هایی کمک کند که در آینده با آمریکا متحد باقی بمانند.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه اظهارات خود با محور سوریه اینطور گفت که آمریکا در حال همکاری با متحدان خود در منطقه است تا اطلاعات بیشتری درباره گروه های مخالف در سوریه به دست آورد. اوباما در عین حال اعلام کرد که دادن تسلیحات سنگین به مخالفان سوریه «کار ساده ای» نیست.

رئیس جمهوری فعلی آمریکا در ادامه مدعی شد: من اطمینان دارم که روزهای باقی مانده از نظام «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه به شماره افتاده اند اما آنچه ما نمی توانیم انجام دهیم این است که همانطور که فرماندار رامنی بارها پیشنهاد داده،‌ برای مثال به سادگی این طور نظر بدهیم که دادن تسلیحات سنگین به مخالفان سوریه پیشنهاد ساده ای است که می تواند منجر شود که ما در دراز مدت امن تر باشیم.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول