اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برژینسکی: رامنی تحت سلطه افکار بوش است

خبرگزاری فارس: مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در گفت‌وگو با تلویزیون سوئیس با اعلام دیدگاه‌های خود درباره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور گفت که نامزد جمهوری‌خواه تحت سلطه افکار رئیس‌جمهور اسبق آمریکاست.

برژینسکی: رامنی تحت سلطه افکار بوش است

به گزارش فارس، «زیبیگنیو برژینسکی» مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در گفتگو با تلویزیون سوئیس با پرداختن به مواضع نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سیاست‌خارجی گفت:« من در این مورد با اوباما صحبت کرده‌ام و معتقدم که وی شرایط جهانی و پیچیدگیهای آن را درک می‌کند.» وی در عین حال گفت که مطمئن نیست که رامنی این مسائل را به خوبی درک کند.

برژینسکی افزود:« اوباما می‌کوشد تا راهکاری برای ورود به عرصه جهانی و تشکیل ائتلاف با دیگر کشورها، شبیه موردی که درباره لیبی شاهد آن بودیم بیاد، اما رامنی چنین راهبردی را نپذیرفته است و بر رهبری آمریکا در جهان تاکید دارد.»

کارشناس معروف سیاست خارجی آمریکا در ادامه گفت:« آمریکا در سالهای 1990 در شرایط تاریخی خاصی قرار داشت و نقش رهبری آن نه یک حقیقت، بود. موضع رامنی در سیاست خارجی هم بر مبنای چنین برداشتی است.»

برژینسکی همچنین اعلام کرد:« رامنی تحت تاثیر مشاوران سیاسی حامی «جرج بوش» قرار دارد که از ادعای ابرقدرتی و سیطره آمریکا دفاع می‌کنند. این در حالی است که ایالات متحده در اولین دهه قرن جدید مشروعیت رهبری بر دنیا را از دست داده است.»

سومین دور از مناظرات انتخاباتی آمریکا شب گذشته در حالی برگزار شد، که بنابر نظر کارشناسان ۲ طرف در زمینه سیاست‌ خارجی حرف خاصی برای گفتن نداشتند.

انتهای‌پیام/ط.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول