اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گمانه زنی مجله «تایم» از محور اصلی مناظره نهایی امشب اوباما-رامنی

خبرگزاری فارس: یک مجله آمریکایی نوشت به نظر می‌رسد از مهم‌ترین موضوعاتی که در مناظره نهایی میان رامنی و اوباما مورد بحث قرار خواهد گرفت، موضوع رویکرد آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود.

گمانه زنی مجله «تایم» از محور اصلی مناظره نهایی امشب اوباما-رامنی

به گزارش فارس، مجله آمریکایی «تایم» در گزارشی به مناظره نهایی انتخاباتی امشب میان «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا و «میت رامنی» فرماندار سابق ایالت «ماساچوست» در عرصه سیاست خارجی پرداخت و نوشت درحالیکه مدیریت حمله تروریستی ماه سپتامبر سال جاری به کنسولگری آمریکا در لیبی همچنان در کانون توجه ستادهای انتخاباتی دموکرات ها و جمهوریخواهان و رسانه های آمریکا قرار گرفته است، اما مهمترین موضوعی که در عرصه سیاست خارجی همچنان ناگفته مانده است، موضوع زمان و چگونگی جنگ آمریکا با ایران به منظور جلوگیری از دستیابی تهران به تسلیحات هسته ای است.

با وجود تاکید مکرر ایران به مسالمت آمیز بودن اهداف هسته ای اش، مجله تایم آمریکا اینطور مدعی شده است که بر اساس بیشتر محاسبات، اگر ایران مسیر فعلی خود را ادامه بدهد، در این صورت در دور بعدی ریاست جمهوری آمریکا قادر است که به قابلیت تولید سلاح هسته ای دست یابد. اوباما و رامنی علنا متعهد شده اند که از دستیابی ایران به سلاح هسته ای خودداری می کنند. این دو کاندید انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا اعلام کرده اند که گزینه نظامی در صورت نیاز یک احتمال محسوب می‌شود.

مشاوران ارشد این دو مقام آمریکایی به صورت مخفیانه اعتراف کرده اند که گزینه نظامی در قبال ایران برای اقتصاد بین المللی، ثبات منطقه ای و منافع آمریکا در سراسر جهان، «فاجعه بار» خواهد بود.

بر اساس ادعای تایم، احتمال می‌رود که تعیین زمانی که خطر بالقوه ساخت بمب هسته ای در ایران مهم تر از خطرات ناشی از مداخله نظامی در این کشور خواهد بود، مهم ترین قضاوتی خواهد بود که رئیس جمهوری آتی آمریکا انجام خواهد داد.

در ادامه این گزارش آمده است که مناظره نهایی انتخاباتی میان رامنی و اوباما که امشب دوشنبه برگزار می شود، موضوع برنامه هسته ای ایران را در کانون توجه قرار می دهد.

بر اساس نوشته تایم، در مناظره امشب سوالی که از رامنی و اوباما پرسیده می شود، ارزیابی این دو مقام آمریکایی از اثربخشی تحریم های فعلی علیه نظام ایران خواهد بود.

تایم نوشت: این در حالیست که تحریم ها نتوانسته است رفتار هسته ای ایران را تغییر بدهد به گونه ای که در طول چهار سال گذشته، برنامه هسته ای ایران نه تنها کند نشده بلکه سرعت نیز داشته است.

این مجله آمریکایی در ادامه مدعی شد که به نظر می رسد که خرابکاری ها در ایران و ترورهای صورت گرفته منجر به تحکیم اراده تهران برای ترغیب قابلیت تولید سلاح هسته ای شده است. تایم نوشت که به نظر می رسد که تحریم ها همانطور که در عراق و هر جای دیگر مشخص شد، یک سیاست رو به شکست محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول