اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

پاکستان موضوع مناظره «رامنی» و «اوباما» قرار گرفت/مواضع رامنی در قبال «اسلام‌آباد»

خبرگزاری فارس: در سومین و آخرین مناظره انتخاباتی میت رامنی و باراک اوباما، موضوع پاکستان مورد بحث قرار گرفت و رامنی مواضع خود در قبال این کشور هسته‌ای را بیان کرد.

پاکستان موضوع مناظره «رامنی» و «اوباما» قرار گرفت/مواضع رامنی در قبال «اسلام‌آباد»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، رامنی در این مناظره انتخاباتی تصریح کرد که در صورت شکست دادن اوباما در انتخابات، به حملات پهپادها به مناطق قبایلی پاکستان ادامه می‌دهد و کمک‌های مالی آمریکا به این کشور هسته‌ای را مشروط می‌کند.

وی بدون توجه به انتقادات اخیر خود از سیاست‌های اوباما، از موضع رئیس‌جمهور فعلی آمریکا درباره پاکستان حمایت و تصریح کرد که وی را به خاطر رابطه پرتنش 2 کشور سرزنش نمی‌کند.

به گزارش رسانه‌های پاکستانی، رامنی از استفاده آمریکا از حملات هواپیماهای بدون سرنشین حمایت کرد و گفت: واشنگتن باید در پی مقابله با افرادی باشد که تهدیدی برای این کشور و دوستان آن به شمار می‌روند.

رامنی همچنین درباره «شبکه حقانی» و قدرت سرویس اطلاعاتی پاکستان (ISI) ابراز نگرانی کرد.

نامزد انتخاباتی آمریکا تأکید کرد که حالا زمان قطع رابطه با پاکستان که دارای 100 سلاح هسته‌ای بوده و قصد 2 برابر کردن آن را دارد و با تهدیدات جدی از سوی گروه‌های تروریستی مواجه است نیست.

رامنی بیان کرد: پاکستان بیش از 100 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد و در صورت ناکامی اسلام‌آباد ممکن است این سلاح‌های هسته‌ای به دست شبه‌نظامیان وتروریست‌ها بیفتد.

وی با اشاره به اینکه شبکه حقانی و طالبان تهدیدی برای امنیت پاکستان به حساب می‌آیند، خاطر نشان کرد که آمریکا قبل از انجام عملیات در «ابیت‌آباد» پاکستان که با هدف کشتن «اسامه بن لادن» رهبر القاعده صورت گرفت باید هماهنگی لازم با پاکستان را به عمل می‌آورد.

اما اوباما عنوان کرد که در این صورت پاکستان هرگز اجازه عملیات در ابیت‌آباد را به آمریکا نمی‌داد.

رامنی همچنین عنوان کرد که روسیه و ایران در حال حاضر تهدیدی برای آمریکا به شمار می‌روند و بنابراین این کشور برای حفظ منافع خود در منطقه باید روابط خود با پاکستان را ادامه دهد.

این اظهارات در حالی انجام می‌شود که «بروس رایدل»، از مقامات سابق سازمان سیا و یکی از مدیران ارشد موسسه «بروکینگز» پیش از آغاز این مناظره از 2 طرف خواسته بود تا موضوع پاکستان را نیز محور مباحثات خود قرار دهند.

رایدل پاکستان را خطرناک‌ترین کشور جهان دانست و تصریح کرد که مهمترین مسأله پیش روی رئیس جمهور آینده آمریکا در حوزه سیاست خارجی مسأله پاکستان است.

وی همچنین پاکستان را مرکز جهاد در جهان دانست و افزود: اکنون 3 نفر ازهر پنج نفر تروریست معروف جهان که در لیست تحت تعقیب آمریکا قرار دارند در پاکستان زندگی می‌کنند و در حال حاضر روابط آمریکا با پاکستان پیچیده و دچار فراز و نشیب‌های شدیدی شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول