اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

کمال انسان در تفکر دینی و بردباری در مشکلات است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: بر اساس روایتی از امام باقر(ع) کمال انسان در سایه تفکر دینی و استقامت در مشکلات حاصل می‌شود.

کمال انسان در تفکر دینی و بردباری در مشکلات است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از پرسنل حفاظت سپاه استان تهران با اشاره به اهمیت پاسداری از اسلام و انقلاب اظهار کرد: پاسداران می‌توانند با تلاش خالصانه خود، سعادت دنیا و آخرت را برای خویش تضمین کنند.

وی افزود: شیعیان که پیروان راستین مکتب اهل بیت(ع) هستند در سالروز شهادت آن بزرگواران عزاداران واقعی هستند و امروز هم با توجه به شهادت امام باقر(ع) باید مراسم‌های مربوط به این روز با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شود.

این استاد حوزه علمیه قم اهل نجات را کسانی دانست که مطالب مفید را آموخته و آن را به دیگران نیز می‌آموزند.

وی ادامه داد: نوع‌دوستی و یاری دیگران اهمیت فراوانی دارد و انسان نباید تنها به فکر خویشتن باشد بلکه باید دست دیگران را گرفته و در مسیر حقیقت راهنمایی کند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی به روایتی از امام محمد باقر(ع) اشاره و ابراز کرد: ایشان کمال انسان را در سه مطلب می‌دانند که نخستین مورد، تفکر و تأمل در دین و احکام آن است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز بسیاری از مردم جهان تنها مادیات را مورد توجه قرار می‌دهند افزود: این در حالی است که وظیفه اصلی آدمی توجه به وظایفی است که خداوند برای او تعیین فرموده است.

وی گفت: کسب روزی حلال از دیگر مواردی است که امام باقر(ع) کمال انسانی را در آن دانسته و در این مورد سفارشاتی داشته‌اند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با تاکید بر تلاش و کوشش برای بهبود معیشت خاطر نشان کرد: در عین حال باید از اسراف پرهیز کرده و تنها مادیات را مدنظر قرار نداد.

این استاد حوزه علمیه قم جهان کنونی را عالم مشکلات و فراز و نشیب‌ها دانست و افزود: هیچ انسانی نیست که مشکلاتی در زندگی او وجود نداشته باشد اما آنچه مهم است صبر و استقامت در برابر سختی‌ها و یافتن راه‌هایی برای گذر از آن‌هاست که این مسئله، سومین مطلب از مواردی است که امام باقر(ع) آن را جزو کمال انسانی معرفی کرده است.

وی تصریح کرد: مؤمنان همچون کوهی استوار هستند که بادهای مشکلات و سختی‌ها نمی‌تواند آن‌ها را تکان بدهد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول