اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون

بیش از 13 هزار نوزاد در استان یزد متولد شدند

خبرگزاری فارس: معاون آمار و انفورماتیک ثبت احوال استان یزد از تولد بیش از 13 هزار نوزاد در استان یزد طی هفت ماه نخست سال جاری خبر داد.

بیش از 13 هزار نوزاد در استان یزد متولد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره ثبت احوال استان یزد، سید علیرضا دستمالچیان با اشاره به آمار رویدادهای حیاتی در استان یزد اظهار داشت: در این مدت 13 هزار و 801 نفر در استان یزد متولد شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد 6هزار و 988 نفر پسر و 6هزار و 813 نفر نیز دختر بوده‌اند که نسبت جنسی نشانگر عدد 103 است یعنی به ازای تولد هر 100 دختر 103 پسر متولد شده است.

معاون آمار و انفورماتیک ثبت احوال استان یزد عنوان کرد: امیرعلی،ابوالفضل، امیرحسین، امیرمحمد و محمد طاها  به ترتیب بیشترین اسامی انتخابی خانواده‌های یزدی برای پسران و نام‌های فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، زینب و ریحانه نیز نام‌های برگزیده دختران در هفت ماه نخست سال جاری بوده است.

دستمالچیان همچنین با اعلام آمار وفات استان یزد افزود: تا پایان مهرماه امسال 2هزار و 831 نفر فوت کردند که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر از یک درصد کاهش داشته است.

وی افزود: هزار و 610 نفر از متوفیان، مرد و هزار و 221 نفر زن بوده‌اند و بیماری‌های قلب و عروق شایع‌ترین علت مرگ و میر در این مدت ثبت شده است.

دستمالچیان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود آمار ازدواج استان در این مدت را 7 هزار و 148 مورد و آمار طلاق را 689 مورد اعلام کرد و افزود: آمار این دو رویداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

انتهای پیام/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول