اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس راه و شهرسازی سمیرم خبر داد

پیشرفت 70 درصدی کمربند جنوبی سمیرم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راه و شهرسازی سمیرم با اشاره به پیشرفت 70 درصدی کمربند جنوبی سمیرم گفت: برای تکمیل این طرح 7 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

پیشرفت 70 درصدی کمربند جنوبی سمیرم

غلامرضا طائی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم از پیشرفت 70 درصدی کمربند جنوبی سمیرم خبر داد و اظهار کرد: این طرح به طول شش و نیم کیلومتر از سال 79 آغاز شده و برای تکمیل آن به 7 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی همچنین با اشاره پیشرفت 60 درصدی تقاطع همسطح کمربند جنوبی به طول چهار کیلومتر اظهار کرد: برای تکمیل این تقاطع که در واقع ورودی جنوبی سمیرم را شامل می‌شود، 8 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

رئیس اداره راه و شهرسازی سمیرم تقاطع غیر همسطح کمربند جنوبی جاده حنا را از دیگر طرح‌های عمده و در دست اجرای این اداره اعلام کرد و افزود: پیشرفت اجرای این تقاطع تاکنون 80 درصد است که در صورت تأمین سه میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: جاده آق‌داش اسلام‌آباد به طول چهار کیلومتر شامل زیرسازی و روی آسفالت در بخش وردشت سمیرم در دست اقدام است.

طائی تصریح کرد: برای اجرای این طرح در سال جاری 200 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده که در صورت اختصاص اعتبار پیش‌بینی شده تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: با توجه به درخواست عشایر و پیگیری شورای عشایر استان در سال گذشته برای اجرای طرح جاده عشایری گرموک ـ هونجان به طول 32 کیلومتر، 180 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شد و امسال نیز 150 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته و اکنون به دلیل ممانعت اداره منابع طبیعی این طرح متوقف شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی سمیرم با اشاره به اینکه شهرستان سمیرم رتبه دوم راه‌های همسنگ استان اصفهان را دارد، اضافه کرد: امسال 2 میلیارد و 550 میلیون تومان به این شهرستان اختصاص داده شده که نسبت به سال گذشته 18درصد کاهش یافته است.

به گزارش فارس، 860 کیلومتر بزرگراه اصلی، فرعی و روستایی و همچنین یک هزار و 992 کیلومتر راه همسنگ در شهرستان سمیرم است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول