اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر ساری:

کمیته اجرایی کردن مصوبات سفر دولت برای ساری تشکیل شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر ساری در نطق پیش از دستور خود خواستار تشکیل کمیته اجرایی کردن مصوبات سفر ریاست جمهوری برای ساری شد.

کمیته اجرایی کردن مصوبات سفر دولت برای ساری تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید محمد آقامیری در جلسه علنی شورای شهر ساری با اشاره به اینکه همه حج فریاد برائت است، تصریح کرد: برائت از مشرکان ندای قلبی و فطری همه ملت‌های مسلمان است.

آقامیری با بیان اینکه اعلان برائت در هر عصر و زمانی  جلوه‌ها، شیوه‌ها و برنامه‌های متناسب خود را می‌طلبد، گفت:‌ اگر کلام مقام معظم رهبری در برائت را آویزه گوش خود قرار دهیم که فرمودند؛ باید اعلام برائت به ایام و مراسم حج منحصر نشود، امروز شاهد دهن‌کجی استکبار و ایادی آن در تعرض نسبت به رسول‌الله نبودیم.

عضو شورای شهر ساری متذکر شد:‌ نظام مدیریت شورایی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که به عنوان الگویی مدیریتی در بیداری اسلامی به همه ارائه می‌دهیم و امروز مدیریت تمام روستاهای کشور و شهرها  به دست شوراها خدمت‌رسانی می‌شود.

وی در همین راستا ادامه داد:‌ می‌طلبد مدیریت ارشد استان هر از چندگاه با شوراهای شهرهای بزرگ استان و حداقل با شوراهای مرکز استان تعامل بیشتری برای تحقق مردم داشته باشد چرا که مدیریت ارشد استان در صورت حضور در شوراها نه تنها چیزی از مدیریت دولتی کم نمی‌کند بلکه موجب رشد و بالندگی مدیریت ارشد دولتی استان می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: چه بخواهیم یا نه، آینده از آن مدیریت منطقه‌ای و محلی است، اگرچه بسیار هزینه شود البته این به معنای نفی خدمات ارزشمند دستگاه‌های دولت مرکزی نیست.

آقامیری با اشاره به اینکه در نشست با استاندار مازندران مطرح کردم که شاخص توزیع اعتبارات شهرهای استان چیست و از این نظر برای ساری مرکز استان به عنوان ابرشهر چه امتیازی در نظر گرفته شده، عنوان کرد: مرکز استان، ویترین هر استان است آیا مدیریت ارشد استان می‌تواند ساری را ویترین استان معرفی کند.

* مرکز مازندران بدون فرودگاه است

عضو شورای شهر ساری افزود:‌ در تمام  مراکز استان‌ها روز به روز بر امکانات افزوده می‌شود، اما در ساری به عنوان مرکز استان نه تنها چنین تلاشی نشده بلکه آنچه دارد، روز به روز از آن گرفته می‌شود.

وی گفت:‌ روزی داشتن فرودگاه ساری افتخاری  برای شهروندان بوده و امروز تنها مرکز استان مازندران بدون فرودگاه است.

آقامیری با اشاره به اینکه احداث کارخانه سایپا و ایران خودرو ساری در میان نزاع مسئولان ساروی و مسئولان غرب استان سرانجام به نام ساری منت نهاده شد، ابراز داشت:‌ ولی مهربانانه از ساری جدا کردند.

* تشکیل کمیته اجرایی کردن مصوبات سفر ریاست جمهوری برای ساری

این مسئول تصریح کرد:‌ ضمن درک مشکلات و شرایط کلی کشور به طور عمده برای رفع مشکل و معضل مرکز استان با تشکیل کارگروهی از مدیران و نخبگان در چند محور راهکار ارائه می‌دهم.

آقامیری با اشاره به اینکه کمیته‌ای برای اجرایی کردن مصوبات سفر ریاست جمهوری مربوط به ساری و احیانا پروژه ملی تشکیل شود، گفت: ‌لازم به تذکر است طی سه سفر ریاست جمهوری که با استقبال مردم مواجه بودیم با وجود ده‌‌ها مصوبه برای شهر ساری، تنها بیرون رفتن زندان ساری به پول شهرداری نه بودجه دولتی و احداث پل ولیعصر با اخذ وام مشارکتی شهرداری از بانک ملی انجام شده است.

* پیگیری تکمیل پروژه فرهنگسرای مرحوم کردان

عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه در احداث کمربندی شمالی ‌هر چه سریع‌تر در تخصیص و تامین اعتبار برای تملک اراضی اقدام شود، متذکر شد: پیگیری تکمیل پروژه فرهنگسرای مرحوم کردان در دولتی که همه ادعای دوستی و رفاقت با فرزند ساری مرحوم کردان را دارند در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نظر به اینکه شورای شهر، زمینی به ارزش حدود 20 میلیارد برای احداث این فرهنگسرا، در اختیار دولت گذاشته است با توجه به کمبود فضای سینما، تئاتر، نگارخانه، موسیقی... موجبات یاس و ناامیدی را درمیان هنرمندان شاهد هستیم.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول