اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس:

کلینیک تخصصی خانواده تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: امیدوار هستیم کلینیک تخصصی خانواده تا پایان سال راه‌اندازی شود.

کلینیک تخصصی خانواده تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ناهید شمس عصر امروز در حاشیه مراسم جشن پیوند آسمانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با ساماندهی فعالیت مراکز مشاوره خانواده زیر نظر نظام روان‌شناسی در کلینیک تخصصی خانواده می‌توان فعالیت‌های بهتری در امر مشاوره و کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام داد.

وی افزود: افرادی که با یک شکست در زندگی رو‌به‌رو شده‌اند نیز می‌توانند با بهره‌‌گیری از مشاوره کلینیک خانواده زندگی بهتری در ادامه راه داشته باشند.

شمس تصریح کرد: یکی از موارد مشاوره در کلینیک خانواده این است که به طور غیرمستقیم به همسریابی پیردختران و پیرپسران زیر نظر مشاوران خبره کلینیک کمک شود.

به گفته وی کمک به همسریابی برای افرادی که به دلایلی از ازدواج بازمانده‌اند از نظر دینی مورد تاکید است به ویژه برای دختران که از نظر روانی آسیب‌پذیرتر هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس اضافه کرد: به دلیل برخی محدودیت‌های اجتماعی و فرهنگی و حساسیت‌ خانواده‌ها بسترسازی برای کمک به ازدواج پیردختران امر ظریف و کارشناسانه‌ای است که باید توسط افراد مورد وثوق صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: طرح راه‌اندازی کلینیک خانواده به شورای برنامه‌ریزی فارس برده شده و 2 میلیارد تومان پیش‌بینی اعتبار اولیه آن است.

شمس در ادامه بیان کرد: با کمک و هماهنگی مرکز زنان و خانواده ریاست جمهوری، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل ورزش و جوانان، بهزیستی، دادگستری، کمیته امداد و دفتر امور بانوان استانداری امیدوار هستیم کلینیک تخصصی خانواده تا پایان سال راه‌اندازی شود.

به گفته وی این کلینیک تمام مشاوران دستگاه‌های مختلف را ساماندهی کرده و قیمت ارائه مشاوره به خانواده‌ها نیز تعدیل می‌شود.

این مسئول ادامه داد: تامین‌بخشی از مسکن مورد نیاز بانوان مطلقه و سرپرست خانوار توسط دستگاه‌های حمایتی انجام می‌شود.

وی با تایید وجود مشکلات عدیده برای تامین مسکن استیجاری زنان مطلقه بیان کرد: برای تامین مسکن بخش دیگری از زنان مطلقه که زیر پوشش دستگاه‌هایی مانند بهزیستی و کمیته امداد نیستند با وزارت راه و شهرسازی رایزنی‌هایی انجام شده تا در بحث مسکن مهر در اولویت قرار گیرند.

شمس افزود: این زنان اگر همت کنند و مسئله اشتغال خود را سامان دهند، می‌توانند با تامین مبلغ اولیه مشمول دریافت مسکن شوند.

به گفته مدیرکل امور بانوان استانداری فارس، کانون فرهنگی بانوان سه شعبه دارد و زنان سرپرست خانوار و مطلقه می‌توانند برای اشتغال خود به دفاتر این کانون مراجعه کنند.

توسعه مشاغل خانگی و صنایع دستی در همین زمینه مورد اشاره شمس قرار گرفت.

برگزاری دوره‌های آموزشی همسرگزینی برای سربازان وظیفه در پادگان‌ها، دانشجویان دانشگاه و دانش‌آموزان دبیرستانی و برگزاری طرح مطلع مهر برای زوج‌های جوان نیز دیگر مواردی بود که مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری به تشریح آن پرداخت.

به گفته وی هرچه فاصله سنی در ازدواج دختران و پسران بیشتر شود امید به ازدواج در دختران کاهش می‌یابد.

وی در ادامه اظهار داشت: موارد بیشتر بودن سن زوجه از زوج نیز در جامعه رو به افزایش است و البته کاهش فاصله سنی ازدواج تا سه سال سبب می‌شود که تعداد مردان آماده ازدواج نسبت به زنان آماده ازدواج کمتر نشود.

شمس بیان کرد: سال گذشته در فارس کاهش آمار ازدواج را شاهد بودیم اما شیب آن نسبت به سال‌های گذشته یک درصد کمتر بوده است.

وی اضافه کرد: افزایش آمار طلاق این استان نیز در سال گذشته از شیب کاهشی نسبت به سال 88 و 89 برخوردار بوده است اما در کل سه درصد افزایش طلاق در سال 90 در فارس رخ داده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری فارس اظهار داشت: با تدابیر انجام شده و برگزاری دوره‌های آموزشی و سخنرانی و آگاه‌سازی و کارگاه‌های چهره به چهره روند کاهش آمار طلاق را در فارس شاهد هستیم چنانکه بنابر آمارها تعداد طلاق در ازدواج‌های دانشجویی بسیار کمتر است.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول