اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم:

طرح پیشگیری و مقابله با بحران در قم اجرا شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم خواستار اجرای طرح آمادگی، پیشگیری و مقابله با بحران در نقاط مختلف شهر شد.

طرح پیشگیری و مقابله با بحران در قم اجرا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محسن اوروجی پیش از ظهر امروز در مانور آمادگی مقابله با بحران‌‌ شهرداری قم بیان کرد: میزان بحران به عملکرد ما بستگی دارد و هر چقدر آمادگی بیشتری داشته باشیم در برابر حوادث مقاوم‌تر خواهیم بود.

وی ادامه داد: ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که بحران از غفلت ما پدید می‌آید، زمانی که ما در تمام کارهای خود آمادگی داشته باشیم بحرانی پدید نخواهد آمد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم اضافه کرد: وقتی ما آمادگی نداشته باشیم ممکن است یک اتفاق کوچک تبدیل به یک بحران بسیار بزرگ شود، اما در مقابل اگر ما آمادگی کامل داشته باشیم بزرگ‌ترین حوادث در حد همان حادثه باقی خواهند ماند.

اوروجی با بیان اینکه ما فصل‌های مختلف را بحران نمی‌دانیم بیان کرد: این فصول هر کدام نعمتی از نعمت‌های خداوند است و باید تمام تلاش خود را برای بهره بردن از این نعمت‌ها به کار گیریم.

وی اذعان کرد: اگر ما سیل را بحران بدانیم، پس آب از کجا باید تأمین شود؟ اگر سیل نباشد آب هم نخواهیم داشت؛ این نکته هم ضروری است که ما باید آمادگی لازم برای هدایت سیل به سمتی که خودمان می‌خواهیم را داشته باشیم.

اوروجی ایران را کشوری حادثه‌خیز دانست و افزود: زمانی که ما به نقشه جغرافیای جهان نگاه می‌کنیم ایران را به صورت کامل در خط زلزله می‌بینیم و با توجه به این موضوع باید بیشترین آمادگی را برای مقابله با خطرات داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم ادامه داد: ما به دلیل رعایت نکردن استاندارد‌ها و آیین‌نامه‌های مختلف با مشکلاتی مواجه شده‌ایم، این مشکلات باید بررسی شوند تا بتوان نسبت به آن در زمان‌های دیگر مهیا بود.

وی با اشاره به ضرورت وجود ایستگاه‌های مقابله با بحران اضافه کرد: باید در مناطق مختلف شهر برای مقابله با بحران آمادگی لازم را داشته باشیم.

اوروجی با بیان اینکه ما مخالف ساخت و ساز در مسیر رودخانه نیستیم گفت: می‌خواهیم رودخانه به صورت مناسب ایمن‌سازی شده و برای مقابله با بحران‌ها آماده شده باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم از مشابه بودن برنامه‌های نیروهای ستاد بحران در زمان‌های بحران و غیربحران انتقاد کرد و افزود: باید میان این دو وضعیت تفاوت قائل شد، باید وظایف نیروها در زمان بحران و شرایط عادی مشخص شود.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول