اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای استفاده در فصل سرما

دستگاه نمک پاش در قم ساخته شد

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه چهار قم از ساخت دستگاه تمام مکانیک نمک پاش از سوی منطقه چهار شهرداری قم خبر داد.

دستگاه نمک پاش در قم ساخته شد

احمد نکونام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در راستای بهره‌برداری از نیروی انسانی گفت: با استفاده از نیروی انسانی و ابزارهای موجود دستگاه نمک پاش تمام مکانیکی در استان قم ساخته شده است.

وی افزود: در گذشته این دستگاه تنها توسط شرکت ماد ماشین زنجان تولید می‌شد که در حال حاضر استان قم نیز موفق شده است که این دستگاه را تولید کند.

شهردار منطقه چهار قم ادامه داد: هدف از ساخت این دستگاه استفاده بهینه از امکانات موجود و بازیافتی، صرفه جویی در هزینه، بهره‌گیری از آن در زمان بارش برف و یخبندان با هدف حذف نیروی انسانی در نمک پاشی با دست است.

نکونام تصریح کرد: هزینه تمام شده برای ساخت این دستگاه در مقایسه با نمونه شرکتی آن حدود 10 درصد است.

وی با اشاره به مزیت‌های بارز این دستگاه عنوان کرد: تمام مکانیک بودن و عدم نیاز به نیروی برق، مهارت و تخصص و استفاده از یک دستگاه خاور یا نیسان به عنوان یدک کش از جمله مزیت‌های قابل استفاده این دستگاه است.

شهردار منطقه چهار قم با اشاره به اینکه برای ساخت این دستگاه فقط هفت میلیون ریال هزینه شده است، بیان داشت: 15 متر شعاع پرتاب و یک متر مکعب حجم مخزن از دیگر مشخصات دستگاه تمام مکانیکی نمک پاش در استان قم است.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول