اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 480 ناشر

نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان پنجم تا 11 آبان ماه جاری برگزار می‌شود.

نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان همزمان با آغاز دهه ولایت و امامت پنجم آبان ماه جاری افتتاح می‌شود.

وی عنوان کرد: این نمایشگاه به همت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، استانداری کرمان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، موسسه نمایشگاهی فرهنگی کشور و کانون هنر کرمان با رویکرد امامت و ولایت برگزار می‌شود.

سعیدی ابراز داشت: آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب کرمان ساعت 16 روز جمعه پنجم آبان ماه جاری در میدان بیرم‌آباد محل دائمی نمایشگاه‌های کرمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فروش سالانه 1.5 میلیارد تومانی کتاب در کرمان خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب کرمان از حیث استقبال عمومی در سطح کشور بی‌نظیر است.

سعیدی گفت: نمایشگاه‌ کتاب پرمخاطب‌ترین رویداد فرهنگی استان است که روزانه هزاران نفر بازدید کننده از اقشار و گروه‌های مختلف دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون حضور 480 ناشر در نمایشگاه کتاب کرمان قطعی است، افزود: 35 ناشر و موسسه استانی نیز برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: 18 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی در نظر گرفته شده که 13 هزار متر مربع در قالب 18 سالن برای فروش کتاب و فعالیت‌های جنبی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اختصاص دو سالن برای بخش کودکان و نوجوانان گفت: سال جاری پیگیری‌های جدی را برای ورود بخش بین‌الملل نیز داشتیم که با وجود مشکلات ارزی توانستیم بخشی از آن را محقق کنیم.

سعیدی بیان داشت: کارگاه‌های تصویرگری کتاب کودک، نمایش عروسکی، قصه‌گویی، نمایش فیلم، کارگاه‌های هنری و ... از جمله برنامه‌های حاشیه‌ای سالن‌های کتاب کودک و نوجوان است.

وی تصریح کرد: با توجه به همزمانی برپایی نمایشگاه با دهه امامت و ولایت، برنامه‌های جنبی از جمله همایش غدیر، همایش شعر ولایت در ستایش پیامبر اعظم (ص) و تکریم ولایت، شبی در محضر قرآن، جشن ولایت را در نظر گرفته‌ایم.

سعیدی خاطرنشان کرد: همچنین جلسات نقد کتاب با حضور میهمانان کشوری، ادبیات پایداری، جنگ نرم و سایبری، حجاب و عفاف، ادبیات داستانی کرمان، شعر کرمان، مهدویت، فرقه‌های ضاله و پیامبر اعظم (ص) از جمله نشست‌های تخصصی نمایشگاه کتاب کرمان است.

وی ابراز داشت: غرفه‌های تخصصی نمایشگاه نیز در بحث حجاب و عفاف، ‌دفاع مقدس، کرمان، غدیر و ولایت، تازه‌های کتاب، پاسخگویی با مسائل شرعی، نماز و مطبوعات دایر می‌شود.

سعیدی با اشاره به اینکه سال گذشته 700 ناشر در نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان شرکت داشتند، اظهار داشت: کاهش تعداد ناشران در نمایشگاه سال جاری به دلیل اشتراک عنوان‌های کتاب و فروش پایین آنها است.

وی با بیان اینکه عرضه کتاب در نمایشگاه کرمان با تخفیف حداقل 40 درصدی همراه است،‌ گفت: 20 درصد تخفیف از طریق خرید بن کتاب به شهروندان تعلق می‌گیرد و فروشندگان نیز تخفیف حداقل 20 درصدی را ارائه می‌دهند.

به گزارش فارس، نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان پنجم تا 11 آبان ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های کرمان واقع در میدان بیرم‌آباد برپا است.

ساعات کار این نمایشگاه 9 تا 12 و 15 و 30 دقیقه تا 20 اعلام شده است.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول