اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات هزاران نفر از مردم غزه در سالروز تبادل اسرای «وفاداری به آزادگان»

خبرگزاری فارس: هزاران نفر از شهروندان فلسطینی در استان شمال نوار غزه در نخستین سالروز تبادل اسرای موسوم به «وفاداری به آزادگان» که طی آن تک اسیر اسرائیلی در مقابل آزادی 1027 اسیر فلسطینی آزاد شد، تظاهرات برگزار کردند.

تظاهرات هزاران نفر از مردم غزه در سالروز تبادل اسرای «وفاداری به آزادگان»

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری سما، مردم نوار غزه بنا به دعوت جنبش حماس از مسجد خلفای راشدین در اردوگاه جبالیا با شعار «به عهد خود وفا کردیم و به باقی‌ماندگان نیز وعده داده‌ایم» راهپیمایی کردند و با اسرای در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی تجدید پیمان کرده و از مقاومت فلسطین خواستند تا نظامیان اسرائیلی بیشتری را به اسارت بگیرند.

در همین رابطه «مشیر المصری» نماینده پارلمانی حماس تاکید کرد که قضیه اسرا و تلاش برای آزادی آنها از زندان در صدر اولویت حماس و گردان‌های القسام شاخه نظامی این جنبش قرار دارد.

وی تاکید کرد که مقاومت به تلاش‌های خود برای ربودن نظامیان اشغالگر به منظور آزادسازی اسرای فلسطینی ادامه می‌دهد و افزود: اکنون که یک سال از پیروزی گذشت، در برابر خداوند سر تسلیم فرود می‌آوریم که به خواست خدا ما بر اشغالگران پیروز شدیم و اسرا را آزاد کردیم.

المصری اظهار داشت: با وجود همه لجاجت‌های اشغالگران ما رهبران مقاومت اعم از «عباس السید» و «ابراهیم حامد» و غیره را آزاد خواهیم کرد و حماس هرگز مقاومت را کنار نخواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: دولت حماس از مقاومت حمایت کرده و شرایط و فضای امن برای آن ایجاد کرده است که ثمره آن به اسارت گرفتن شالیت و نگهداری آن به مدت بیش از پنج سال است که رژیم اشغالگر نتوانست مکان وی را پیدا کند.

المصری همچنین اظهار داشت: شادی ما ناقص باقی خواهد ماند و زمانی تکمیل می‌شود که همه اسرای در بند زندان‌های رژیم اشغالگر آزاد شوند و ما آماده هستیم تا خون ما در راه آزادی همه اسرای فلسطینی و عربی در بند زندان‌های رژیم اشغالگر ریخته شود.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول