اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هنیه در نخستین سالروز تبادل اسرا خواستار شد

تدوین استراتژی جامع ملی برای آزادی اسرای فلسطینی دربند اسرائیل

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین تبادل«گلعاد شالیت» با 1027 اسیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی را یک دستاورد بزرگ ملی خواند.

تدوین استراتژی جامع ملی برای آزادی اسرای فلسطینی دربند اسرائیل

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «معا»، «اسماعیل هنیه» در سالروز تبادل اسرای موسوم به «وفاداری به آزادگان» گفت: توافق حماس با اسرائیل برای تبادل اسرای فلسطینی با تک اسیر اسرائیلی یک دستاورد ملی بود.

وی افزود: آزادی اسرای فلسطینی فقط یک پیروزی برای نیروهای نظامی نبود که «گلعاد شالیت» را اسیر کرده بودند بلکه برای ملت فلسطین و سایر کشورهای مسلمان نیز یک موفقیت محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر این مسئله که اسرا به خاطر دفاع از مردم فلسطین در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند، تصریح کرد: رفاه و آسایش اسرای فلسطینی یک مسئله حزبی و جناحی نیست بلکه همه ملت نگران این مسئله هستند.

وی در اجتماع مردم گفت: ما باید برای آزادی همه فلسطینیان یک استراتژی جامع ملی تدوین کنیم که به اختلافات دولت ما و تشکیلات خودگران در کرانه باختری پایان دهد.

هنیه همچنین یادآور شد: این برنامه ملی باید از مقاومت دفاع کرده و مسئله زندانیان در بند رژیم صهیونیستی را جزء بالاترین اولویت‌های خود قرار دهد.

این در حالی است که «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس در یک کنفرانس خبری که در مقابل گذرگاه مرزی رفح برگزار شده بود، گفت: آزادسازی اسرای فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی اولویت ماست و درهای زندان‌ها که در جریان تبادل اسرای وفاداری به آزادگان باز شد دیگر هرگز بسته نخواهد شد.

تبادل اسرای موسوم به «وفاداری به آزادگان» سال گذشته بین رژیم صهیونیستی و حماس انجام شد و طی آن در مقابل‌ آزادی «گلعاد شالیت» تک اسیر اسرائیلی در نزد مقاومت فلسطین، 1027 اسیر فلسطینی طی دو مرحله آزاد شدند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول