اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

استقبال گسترده از رهبری پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: استقبال گسترده مردم خراسان شمالی از مقام معظم رهبری پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان اسلام و انقلاب بود.

استقبال گسترده از رهبری پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به هفتم ذی‌الحجه سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) اظهار کرد: ایشان از نظر علمی، سیاسی و عبادی سرآمد دانشمندان و مردم روزگار خود بود.

وی افزود: برخوردهای شجاعانه این امام همام با خلفا موجب شد که آن حاکمان ستمگر ایشان را به شهادت برسانند زیرا تحمل روشن‌گری‌های امام را نداشتند.

امام جمعه قم با تاکید بر آشنایی جوانان با زندگانی ائمه اطهار (ع) تصریح کرد: تنها راه حل مشکلات کنونی جامعه به ویژه قشر جوان مراجعه به قرآن و عترت است ضمن اینکه اگر والدین فرزندان خود را به وسیله شیوه قرآنی مد نظر اهل بیت (ع) تربیت کنند، مفاسد اجتماعی نیز از بین خواهند رفت.

وی در خطبه دوم نماز با اشاره به مناسبت‌های واقع شده در ماه ذی‌الحجه بیان داشت: روز عرفه، روز مباهله، عید قربان و روز نزول آیه ولایت از جمله مناسبت‌های این ماه عزیز هستند ضمن اینکه برخی از مفسران «لیالی‌العشر» را همان دهه نخست ماه ذی‌الحجه می‌دانند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری گفت: شهادت مصطفی خمینی فرزند ارشد بنیان‌گذار کبیر انقلاب نیز در آبان ماه واقع شده است، ضمن اینکه در همین ماه پر خاطره نیز ایشان اعتراض تاریخی خود را به قانون کاپیتولاسیون ابراز کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ادامه به دومین سالروز سفر مقام معظم رهبری به قم اشاره و ابراز کرد: مردم قم نیز دو سال قبل همانند امروز که مردم خراسان شمالی از ایشان استقبال گرمی کردند حماسه‌ای عظیم آفریده و در تاریخ جاودانه شدند.

وی با بیان اینکه این سفر پربرکت دستاوردهای ملی و بین‌المللی زیادی داشت افزود: 320 پروژه عمرانی جزو دستاوردهای این سفر محسوب می‌شود که تاکنون 128 پروژه با اعتباری بالغ بر 670 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده‌اند.

حسینی‌بوشهری ادامه داد: استقبال گسترده مردم خراسان شمالی از رهبر انقلاب چشم جهانیان را خیره کرد و این همه نشان‌دهنده عزت اسلام، نظام و روحانیت است.

خطیب نماز جمعه قم با بیان اینکه این سفر دو پیام عمده برای دوستان و دشمنان انقلاب داشت گفت: دوستان از این همه شکوه و جلال در پوست خود نمی‌گنجیدند و دشمنان نیز بغض و کینه‌ای بیشتر یافتند زیرا مشاهده کردند که با وجود این همه تحریم و مشکلات باز هم مردم این‌گونه از رهبر خود استقبال می‌کنند.

وی این استقبال باشکوه را پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان اسلام و انقلاب دانست و تصریح کرد: ملت ایران پس از انقلاب حرکت صعودی خود را به سمت پیشرفت ادامه داده و استقلال سیاسی و اقتصادی خود را تقویت کرده است هر چند مشکلاتی نیز در داخل وجود دارد که مسئولان باید با تدبیر مناسب آن‌ها را حل کنند.

حسینی‌بوشهری افزود: انرژی هسته‌ای تنها بهانه‌ای برای تحریم‌های بیشتر است زیرا این تحریم‌ها از سال 1359 شروع شد که در آن زمان هیچ سخنی از انرژی هسته‌ای نبود.

وی گفت: دشمنان همواره اعلام می‌کنند که تحریم‌ها را به این منظور افزایش می‌دهند که ایران را به میز مذاکره بازگردانند در حالیکه ایران همواره با آن‌ها مذاکره کرده ولی پس از هر دور مذاکرات با تحریم‌های بیشتری مواجه شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه امروز جنگ اراده‌ها بین جمهوری اسلامی و دشمنان در گرفته است عنوان داشت: از همین تریبون به آن‌ها اعلام می‌کنیم که ملت ایران در جنگ اراده‌ها بر دشمنان پیروز خواهد شد.

وی مردم را رکن اساسی انقلاب دانست و تاکید کرد: مراجع تقلید نیز همواره بر حفظ نظام در عین حل مشکلات داخلی تاکید کرده‌اند.

حسینی‌بوشهری افزود: امروز مشکلات ملت ایران مشخص است و نباید با ایجاد تنش و پیش کشیدن بحث انتخاباتی که قرار است چندین ماه دیگر برگزار شود، فضا را پرتنش کرده و راه را برای استفاده دشمنان مساعد کرد و در این میان مسئولان نیز وظیفه دارند تمام تلاش خود را به کار گرفته و مشکلات را حل کنند.

امام جمعه قم در پایان با اشاره به اعطای جایزه صلح نوبل به اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد: گویا واژه «ضد صلح» جایگزین «صلح» شده و مسئولان این جایزه، آن را امروز به اتحادیه‌ای می‌دهند که در قضایای عراق و افغانستان و مسائلی از این دست نقش دارد.

وی افزود: البته این جایزه در گذشته به افرادی چون اسحاق رابین، شیمون پرز و اوباما داده شده و ظاهراً در فهرست آنها امروز نوبت به اتحادیه اروپا رسیده است.

انتهای پیام/ب10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول