اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری خبرنگار فارس

نیشکر از نی تا شکر

خبرگزاری فارس: برداشت نیشکر در کشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر عصر امروز آغاز شد و این مراسم حاشیه‌های جالبی داشت که خبرنگار فارس آن‌ها را تهیه و گزارش می‌دهد.

نیشکر از نی تا شکر

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، مراسم برداشت نیشکر در کشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر برای چهاردهمین سال متوالی آغاز در حالی آغاز شد که مسئولان این شکرت به طور کامل در محل شرکت برای آغاز شدن مراسم حضور داشتند.

*مراسم به دلیل نبود گوسفند برای قربانی در برداشت نیشکر با یک ساعت تاخیر برگزار شد و همه در محل مراسم منتظر حضور گوسفندان بودند.

*مدیر عامل شرکت کشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر برخلاف دیگر شرکت‌ها که تنها در زمان مراسم حضور می‌یابند از ابتدای مراسم تا انتهای مراسم در محل برگزاری حضور داشت و با خوش رفتاری با کارگردان حاضر در محل عکس یادگاری می‌گرفت.

*برداشت نیشکر با قرائت دعای شکر گذاری امام علی(ع) در هنگام برداشت محصول آغاز شد و دستگاه‌های مخصوص در این باره برداشت نیشکر را از مزارع آغاز کردند.

*مسئولان در هنگام قرائت دعا عاجزانه از خداوند متعال برای نعمت این محصول شکرگذاری کردند و مراسم رسما با دعا و مناجات آغاز شد.

*قربانی کردن برای برداشت محصول و رفع خطرات برای عوامل اجرایی در این بین نیز از اصلی‌ترین بخش‌های مراسم بود که دو بار یکی در محل برداشت و دیگری در محل کارخانه انجام شد.

*گرمای هوا در بیست و چهارمین روز پاییز مانع از حضور فعال معاونان و مدیر عامل در همه امور برداشت نشد و همه در این مراسم مشتاقانه حضوری فعال داشتند.

این چهاردهین برداشت نیشکر از مزارع کشت و صنعت امام خمینی(ره) شهرستان شوشتر است که از امروز آغاز شد و تا پایان سال 1391 نیز به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول