اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جامعة المصطفی العالمیه:

سبک زندگی اسلامی طراحی شود

خبرگزاری فارس: رئیس جامعة المصطفی العالمیه گفت: سبک زندگی اسلامی باید با تفکری متناسب با جهان امروز و توسط انسان‌های آگاه طراحی شود.

سبک زندگی اسلامی طراحی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی ظهر امروز در اختتامیه همایش فاطمه زهرا(س) اسوه حیات طیبه در مؤسسه بنت الهدی اظهار داشت: فاطمه زهرا(س) به عنوان برترین بانوی اسلام، بهترین الگو برای تمام زنان و مردان جهان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بانوان فاضل در تاریخ اسلام بسیار وجود دارند ادامه داد: در میان تمام این بانوان فاطمه زهرا(س) جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه ابراز داشت: فاطمه زهرا(س) در شئون ولایت، تمام آنچه مربوط به ائمه(ع) است را در خود جمع کرده است و سیره حضرت فاطمه زهرا(س) را در سه بخش عبادی، سیاسی و فردی می‌توان بررسی کرد.

اعرافی خاطر نشان کرد: در حوزه عبادی فاطمه زهرا(س) جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد تا جایی که روایت شده هنگام به نماز ایستادن وی نوری از سجاده‌اش تا آسمان جاری می‌شد.

وی افزود: این تعبیر که ولی خدا برای این بانوی بزرگوار به کار می‌برد برای کسی است که در اوج مرتبه معنوی و بالاترین رتبه در میان مخلوقات قرار دارد.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه بیان کرد: حضرت زهرا(س) خود را برای خداوند خالص کرده و تمام توان خود را برای بندگی او به کار بسته بود و همین خالص بودن برای خدا این بانوی بزرگوار را به رتبه‌ای رساند که رضایت الهی در رضای او و غضب الهی و خشم او خلاصه می‌شد.

اعرافی عنوان کرد: وقتی طهارت جسم و روح برای انسان حاصل شود او به مرتبه‌ای می‌رسد که محور رضایت الهی قرار می‌گیرد.

وی زندگی فردی حضرت زهرا(س) و مناسبات خانوادگی او را بعد دیگری از شخصیت وی دانست که جامعه باید برای آن درس بگیرد.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه ابراز داشت: فاطمه زهرا(س) در زندگی خانوادگی خود دست رد به تمام آزادی‌هایی که خارج از محدوده سعادت خانواده تعریف می‌شود، زده و همه توان خود را در راستای تحقق آرمان‌های خانواده به کار گرفت.

وی با بیان اینکه فاطمه(س) برای خود نقش محور خانواده را از میان دیگر نقش‌ها برگزیده است ادامه داد: الگوی خانواده اسلامی زندگی فاطمه زهرا(س) است.

اعرافی افزود: تحقق آرمان‌های خانواده اسلامی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که می‌توان از آن به عنوان دستاورد زندگی فاطمه زهرا(س) نام برد.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی را یکی دیگر از عرصه‌های فعالیت‌ حضرت زهرا(س) دانست و گفت: این بانوی بزرگوار با شهامت و ولایت‌پذیری خود توانست نقش ویژه‌ای در تاریخ بشریت ایفا کند.

وی ادامه داد: در شرایطی که بحران کم‌نظیری دامن جامعه اسلامی را گرفته بود، توانست نقش ویژه‌ای در نجات جامعه اسلامی ایفا کند.

اعرافی بیان کرد: مدیریت حضرت زهرا(س) چراغ حقیقت را در جامعه اسلامی روشن کرده و راه را برای پیروی مؤمنان از سیره حقیقی پیامبر(ص) باز کرد.

وی خاطر نشان کرد: هر انسان بزرگی در آن شرایط سخت خود را باخته و به خاموشی می‌رسد اما فاطمه زهرا(س) یک لحظه از دنباله‌روی حقیقت کنار ننشست.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه گفت: امید به آینده و تسلیم نشدن در برابر ناملایمات زندگی یکی از بزرگ‌ترین‌ درس‌هایی است که می‌توان از زندگی اجتماعی فاطمه زهرا(س) گرفت.

وی با اشاره به مشکل دنیای امروز در زمینه زنان و خانواده ادامه داد: غرب موضوع زن را جدا از مسئله خانواده می‌بیند به همین خاطر هیچ‌گاه نمی‌تواند راه درست را در این زمینه پیش بگیرد.

اعرافی عنوان داشت: باید سایه این غلط فکری را از جامعه اسلامی دور و با اندیشه‌ای متناسب با دنیای امروز سبک زندگی اسلامی طراحی کرد.

وی ابراز کرد: شکست موج زندگی غربی نیاز به انسان‌های آگاه و دلسوزی دارد که خود اسیر موج نشده و قدرت ایستادگی در برابر آن را داشته باشند.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول