اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج:

اجرای برخی کنسرت‌های موسیقی متناسب با فرهنگ کردستان نیست

خبرگزاری فارس: در حالی که ارشاد اسلامی متولی برگزاری کنسرت‌های موسیقی است، رئیس ارشاد اسلامی شهرستان سنندج اجرای برخی کنسرت‌های موسیقی را غیرمتناسب با خواسته و نیاز فرهنگی کردستان می‌داند.

اجرای برخی کنسرت‌های موسیقی متناسب با فرهنگ کردستان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حمیدرضا گوهری بعدازظهر امروز در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج که در دفتر نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، اظهار کرد: شرایط امسال نسبت به سال‌های گذشته از نظر تحریم‌های اقتصادی بیشتر شده و به فرموده مقام معظم رهبری باید در اقتصاد مقاومتی قرار گیریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زمان لازمه ماندگاری و تداوم کار فرهنگی است، افزود: نهادینه کردن و ترویج امورات فرهنگی نیازمند پشتوانه قوی و تلاش و کوشش اقشار مختلف به‌ویژه مسئولان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج با اشاره به تاثیرگذاری کارهای فرهنگی در بین اقشار مختلف مردم جامعه، از مسئولان استان خواست تا برای کارهای فرهنگی ارزش قائل شوند.

گوهری بر همکاری و مشارکت بیشتر دستگاه‌های فرهنگی و ادارات مختلف استان در پرداختن به کارهای فرهنگی تاکید کرد و گفت: با توجه به تهاجمات فرهنگی دشمنان و افزایش روزافزون ماهواره در جامعه لازم است که در این زمینه بیشتر کار فرهنگی صورت گیرد تا جوانان کشورمان به سمت رسانه‌های بیگانه گرایش پیدا نکنند.

وی اضافه کرد: آسیب‌های اجتماعی هم‌اکنون از حالت پنهان به شکل آشکار در بین مردم نمایان شده که در این راستا تلاش و همت مسئولان برای مهار کردن آنها بیش از گذشته نیاز است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج در ادامه با اشاره به دستور کار جلسه مبنی بر نظارت و ارزیابی بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری تصریح کرد: نباید مظاهر پلید و منحط فرهنگ غرب در فعالیت‌های فرهنگی، هنری استان فرهنگی کردستان خونمایی کند.

گوهری بیان کرد: متاسفانه اجرای برخی کنسرت‌های موسیقی غیرمتناسب با خواسته و نیاز فرهنگی کردستان است و فقط مبلّغ و مروج فرهنگ منحط غرب در این شهر است.

وی در ادامه به فعالیت‌های فرهنگی و هنری انجام شده در شش ماهه نخست امسال در سطح شهرستان سنندج اشاره کرد و افزود: برگزاری ششمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های غرب کشور در اردیبهشت ماه امسال در سنندج، اجرای طرح چهره به چهره، برگزاری نخستین جایزه ادبی مولوی کرد، برگزاری نخستین دهه فرهنگ رضوی از 23 تا 30 خرداد ماه امسال، برگزاری هفته فرهنگ و هنر کردستان در فرهنگسرای نیاوران تهران، برپایی نمایشگاه کتاب استان در مرداد ماه سال‌جاری، برگزاری بیستمین جایزه کتاب فصل و جشنواره شعر کردی رضوی در شهریور ماه امسال از مهم‌ترین این فعالیت‌هاست.

  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج تصریح کرد: متاسفانه یکسری افراد در استان به صورت غیر تخصصی و نداشتن آگاهی به موضوعات فرهنگی در امور‌ فرهنگی استان اظهار نظر می‌کنند و با دادن بیانیه در بین مردم جامعه بدبینی ایجاد می‌کنند و این امر موجب سوءاستفاده و بهانه افراد آن سوی مرزها علیه ما می‌شود.

گوهری با انتقاد از دامن زدن برخی رسانه‌‌های گروهی و نوشتاری در پرداختن به مسائل و بدبین کردن افراد جامعه نسبت به موضوع خاص، از رسانه‌های استان خواست که در زمینه کارهای فرهنگی و هنری بیشتر همکاری داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به مصوبات و اقدامات صورت گرفته شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج، خاطرنشان کرد: سردرب مغازه‌ها و اماکن عمومی شهر سنندج که دارای برندهای خارجی با اسامی غربی بود با همکاری ارشاد اسلامی، شهرداری سنندج و اماکن نیروی انتظامی برچیده شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج در ادامه ممنوع کردن تبلیغات تورها و مسافرت‌های خارج از کشور در سطح شهر سنندج را از دیگر مصوبات شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد و افزود: شهرستان سنندج در اجرای این طرح مقام برتر کشوری را کسب کرد.

گوهری در پایان حمایت گروه‌های موسیقی بومی محلی و کردی و احیا موسیقی فولکلور و نظم دادن به مبلمان و زیباسازی شهر با همکاری شهرداری سنندج را از دیگر مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج بیان کرد.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول