اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون علمی رئیس جمهور:

1600 اختراع تاییدیه سطح سه بنیاد نخبگان را گرفتند

خبرگزاری فارس: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اعلام کرد: تاکنون بیش از یک‌هزار و 600 اختراع تاییدیه سطح سه بنیاد نخبگان را گرفته‌اند.

1600 اختراع تاییدیه سطح سه بنیاد نخبگان را گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، نسرین سلطان‌خواه پیش از ظهر امروز به خبرنگاران گفت: 70 میلیارد ریال برای حمایت از نخبگان در قالب جشنواره‌های نوآوری و شکوفایی اختصاص پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در بحث تجاری‌سازی این جشنواره‌ها هم تاکنون بیش از 300 میلیارد ریال قرارداد خرید حق اختراع یا مشارکت در سرمایه‌گذاری زیر نظر بنیاد با بخش خصوصی منعقد شده است.

سلطان‌خواه در مورد پارک‌های علم و فناوری نیز گفت: این پارک‌ها در صورتی که مجوز از وزارت علوم بگیرند، برای توسعه زیرساخت‌های حمایت می‌شوند.

وی اظهار کرد: همچنین برای حمایت از تجاری‌سازی طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌ها، طرح‌هایی امسال در برنامه کاری داریم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین از تصویب 6 میلیارد ریال برای تجاری‌سازی طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در خراسان‌ شمالی خبر داد.

وی گفت:‌ خوشبختانه بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی که جزو مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت بود اکنون دو سال است که راه‌اندازی شده است.

سلطان‌خواه اضافه کرد: پشتیبانی از مخترعان و نخبگان خراسان‌شمالی در دستور کار استان قرار داشته که آخرین جشنواره نوآوری و شکوفایی حمایت از اختراعات و مخترعان نیز در هفته اول مهر در خراسان‌شمالی برگزار شد و ان‌شاءالله این حرکت‌ها استمرار خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اینکه آیا آماری در مورد فرار مغزها دارید، گفت: دیگر خیلی گزارش در این زمینه ارائه شده است.

به گزارش فارس همزمان با سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به خراسان‌شمالی، هیئت دولت جلسه امروز خود را در بجنورد،‌ مرکز این استان تشکیل داد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول