اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال صورت گرفت

صدور 79 جواز تأسیس صنایع تبدیلی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیر صنایع تبدیلی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در شش ماهه نخست امسال 79 جواز تأسیس در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی در این استان صادر شده است.

صدور 79 جواز تأسیس صنایع تبدیلی در چهارمحال و بختیاری

طهمورث فتاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 100 واحد کشاورزی در بخش صنایع بسته‌بندی در این استان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: همچنین در شش ماهه نخست امسال 79 جواز تأسیس واحد در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی در این استان صادر شد که با فعالیت این تعداد واحد زمینه اشتغال 800 نفر در این استان فراهم شده است.

فتاحی با اشاره به سرمایه‌گذاری 40 میلیارد تومانی در بخش صنایع کشاورزی، گفت: تاکنون بیش از 40 مورد تسهیلات توسعه کشاورزی در اختیار متقاضیان قرار داده شده و 25 مورد نیز از پرونده‌های صنایع کشاورزی در حال بررسی است.

مدیر صنایع تبدیلی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 20 میلیارد تومان تسهیلات در کارگروه کشاورزی تصویب و متقاضیان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی با بیان اینکه این تعداد واحد در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی، باغی و دامی و شیلات و گیاهان دارویی فعال هستند، خاطرنشان کرد: با فعالیت صنایع تبدیلی در این استان تاکنون 150 هزار تن از انواع مختلف محصولات باغی، مرکبات، خشکبار، سبزیجات، ترشیجات، خوراک دام و بسته‌بندی فرآورده‌های گوشتی وارد بازار مصرف شده است.

فتاحی با اشاره به اهمیت صنایع تبدیلی کشاورزی، گفت: صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی که به فرآوری و عمل‌آوری مواد نباتی، حیوانی، زراعی، باغی، شیلاتی، دام و طیور و جنگل و مرتع می‌پردازد از جمله صنایعی است که نقش و تاثیر بسیاری از ابعاد مختلف در بخش کشاورزی داشته و دارد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش ارزش افزوده، توسعه صادرات و کاهش ضایعات و همین طور کاهش ریسک در بخش کشاورزی از عمده‌ترین فواید توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در این بخش است که بر ضرورت توجه به این صنایع تاکید می‌کنند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول