اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حضور 2 هزار نیروی بسیجی و سپاهی در مناطق زلزله‌زده

سپاه 1000 واحد مسکونی ساخته شده را آبان تحویل زلزله‌زِدگان می‌دهد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه عاشورا از تحویل یک‌هزار واحد مسکونی تعهد سپاه در مناطق زلزله‌زده تا اواخر آبان خبر داد و گفت: سپاه در حال حاضر با بیش از 2 هزار نیرو در مناطق زلزله‌زده در حال ساخت و بازسازی این مناطق است.

سپاه 1000 واحد مسکونی ساخته شده را آبان تحویل زلزله‌زِدگان می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی‌اکبر پورجمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه سپاه عاشورا ساخت 2 هزار واحد مسکونی در روستاهای زلزله‌زده شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان را تعهد کرده است، اظهار کرد: تاکنون در تعداد قابل توجهی از آنها آواربرداری، خاکبرداری و بتن‌ریزی انجام شده و بیش از 100 واحد مسکونی به سقف رسیده است.

وی افزود: ساخت این واحدها زیر مدیریت قرارگاه بازسازی شهید سردار شفیع‌زاده و با مشارکت و همکاری سپاه استان‌های اردبیل، زنجان، مازندران، قم، اصفهان و کرمانشاه ادامه دارد و در این زمینه شرکت‌های انبوه‌ساز وابسته به سپاه نیز وارد عرصه شده‌اند.

پورجمشیدیان اضافه کرد: اگر شرایط جوی مناسب باشد یک‌هزار واحد مسکونی بیستم آبان در مناطق زلزله‌زده واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به تخریب 12 هزار واحد دامی مناطق زلزله‌زده ارسباران اظهار داشت: ساخت بیش از 7 هزار واحد دامی بر عهده سپاه پاسداران است که هم‌اکنون بیش از 3 هزار و 500 واحد دامی به صورت پیش‌ساخته (سوله‌های هلالی) ساخته شده و در حال انتقال به این مناطق است که از این تعداد نیز یک‌هزار و 600 واحد دامی چندمنظوره به ارسباران منتقل شده است.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه بیش از 30 میلیارد ریال سپاه در مناطق زلزله‌زده هزینه کرده است، افزود: با وجود خدمات سپاه در مناطق زلزله‌زده، نباید به این ارگان با دید پیمانکاری نگاه کرد که این نگاهی همراه با بی‌انصافی و کم‌لطفی است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 2 هزار نیروی سپاهی، بسیجی و بازنشسته سپاه در منطقه حضور دارند.

پورجمشیدیان نحوه امدادرسانی و کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده توسط دولت و مردم را بسیار گسترده و قابل توجه خواند و گفت: از زمان وقوع زلزله در شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان تمام امکانات دولت به موازات کمک‌های مردمی به منطقه سرازیر شد که چنین همدلی از جانب دستگاه‌های اجرایی و مردم قابل ستایش است.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه هم‌اکنون مناطق زلزله‌زده به وضعیت تثبیت رسیده‌اند، عمده‌ترین و اصلی‌ترین فعالیت در زمان حاضر را بسیج همگانی برای ساخت خانه‌های جدید و بازسازی مناطق آسیب‌دیده عنوان کرد.

پورجمشیدیان افزود: سپاه عاشورا از دقایق نخستین وقوع زلزله در آذربایجان‌شرقی با اعزام نیروهای خود در قالب 20 گردان امام حسین(ع) و عاشورا در منطقه حضور یافته و از این پس نیز در بازسازی روستاهای تخریب شده با تمام توان مشارکت خواهد کرد.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول