اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ناحیه دو آموزش و پرورش استان قم:

یاد شهدا ما را در ثواب آنها شریک می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس ناحیه دو آموزش و پرورش استان قم گفت: کسانی که در مسیر شهدا گام برداشته و یاد و خاطره آنها را در دل دارند در ثواب آن بزرگواران شریک خواهند بود.

یاد شهدا ما را در ثواب آنها شریک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام اصغر نجفی صبح امروز در مراسم اعزام دومین کاروان از دانش‌آموزان دبیرستان‌های دخترانه قم به مناطق جنگی جنوب که در سالن شهید اخلاقی سپاه علی‌‌بن‌ابیطالب(ع) برگزار شد ابراز کرد: دانش‌آموزان قمی امروز دعوت شهدا را لبیک گفته و مهمان آن بزرگواران هستند.

وی افزود: باید به خاطر این موهبت الهی و توفیق سفر نورانی به مناطق جنگی جنوب کشور خداوند را شاکر باشیم ضمن اینکه مسئولان سپاه علی‌‌بن‌ابیطالب(ع) و بسیج ناحیه مقاومت امام رضا(ع) نیز اقدامات زیادی برای بسترسازی مناسب در این زمینه انجام داده‌اند.

رئیس ناحیه دو آموزش و پرورش استان قم با اشاره به روایتی از امام جواد(ع) گفت: این امام بزرگوار می‌فرمایند «تواضع و فروتنی، زینت‌بخش علم و دانش است» و دانش‌آموزان ایران زمین نیز با توجه به تحصیلاتی که انجام می‌دهند امید است در آینده به شخصیتی عالم و دانشمند تبدیل شوند اما باید توجه داشته باشند که هیچ‌گاه تواضع را فراموش نکنند.

وی ادامه داد: عالمان و دانشمندان به میزان تواضع و فروتنی خود دارای ارزش هستند زیرا هر چه یک درخت پربارتر باشد افتاده‌تر است.

نجفی با تاکید بر تجدید بیعت دانش‌آموزان با آرمان‌های شهدا طی سفر به مناطق جنگی بیان داشت: امام جواد(ع) در روایتی دیگر می‌فرمایند «عزت مؤمن در بی‌نیازی او از غیر خداست» و شهدای اسلام نیز به مرحله‌ای رسیدند که دارای ایمانی عالی بوده و جز خداوند کسی را ندیدند.

رئیس ناحیه دو آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه شهدا فقط در راه خدا به مجاهدت پرداختند گفت: پاداش آن‌ها نیز عزت و افتخاری است که امروز نصیب آن‌ها شده است.

وی خاطر نشان کرد: جابربن‌عبدالله انصاری که نخستین زائر اربعین حسینی بود پس از یافتن محل قتلگاه خطاب به یکی از همراهان خود گفت «ما نیز با امام حسین(ع) و انصار شهیدش در این فوز عظیم شریک هستیم زیرا دل و یاد هر کس با شهدا باشد، در همه پاداش‌های شهدا سهیم خواهد بود».

نجفی با بیان اینکه مسافران به مناطق جنگی جنوب قلب‌های خود را با یاد و خاطره شهدا گره زده‌اند عنوان داشت: چنانچه دانش‌آموزان همین مسیر را ادامه دهند، در ثواب شهادت شریک خواهند بود.

رئیس ناحیه دو آموزش و پرورش استان قم در ادامه به ویژگی‌های سفر گروهی به این مناطق اشاره و ابراز کرد: همراهی نکردن، بی‌نظمی، معطل نگه داشته دیگران، اختلال در مدیریت کاروان و مواردی از این دست نباید در این‌گونه سفرها دیده شود.

وی گفت: سفر به مناطق جنگی جنوب بسیار لذت‌بخش بوده و نظم و ترتیب در اجرای آن می‌تواند شیرینی آن را بیشتر کرده و روحیه تعاون و همکاری را نیز در میان دانش‌آموزان تقویت کند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول