اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اجتماعی استاندار کردستان:

مهم‌ترین نیاز معلولان کردستان مناسب‌سازی معابر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه مناسب‌سازی محیط شهری و اماکن عمومی مهم‌ترین نیاز معلولان این استان است، گفت: تحقق این مهم نیاز به تلاش مضاعف مسئولان دارد.

مهم‌ترین نیاز معلولان کردستان مناسب‌سازی معابر است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عطاالله رحمانی‌آبیدر دوشنبه‌شب در مراسم گرامیداشت روز جهانی عصای سفید در دانشگاه فرهنگیان سنندج، اظهار کرد: استان کردستان با توجه به توپوگرافی و موقعیت جغرافیایی منطقه از نظر مناسب‌سازی معابر در وضعیت نامناسبی قرار دارد که باید همت و تلاش مضاعف مسئولان در این راستا دو چندان شود.

وی با اشاره به اینکه مشکل نابینایان مشکل دیده شدن و بینایی نیست، افزود: با وجود اینکه دستگاه‌های خدمت‌رسان به معلولین به ویژه نابینایان احترام خاصی قائل هستند اما هنوز به آن نقطه ایده‌آل مورد نظر که باید برسند، نرسیده‌اند.

رحمانی‌آبیدر در ادامه با بیان اینکه معلولیت محدودیت است ولی ناتوانی نیست، تصریح کرد: بیان این مطلب که معلولیت محرومیت نیست پاک کردن صورت مسئله است، چراکه معلولیت یکسری محدودیت‌ها را با خود به همراه دارد.

مدیرکل اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: خوشبختانه نابینایان و کم‌بینایان جامعه با وجود مشکلاتی که دارند، در تمام عرصه‌ها حضور و مشارکتی فعال دارند.

وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به نقطه ایده‌آل خدمات‌رسانی به معلولین و درک کردن نابینایان وظیفه مهم بر گردن داریم، اضافه کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب تلاش همه اقشار جامعه ضروری است و امیدواریم با تلاش همه افراد جامعه بتوانیم در زمینه خدمات‌رسانی به معلولین گام‌های اساسی در سطح استان برداریم.

رحمانی‌آبیدر با اشاره به توانایی بالای نابینایان و روشندلان و درک بالای آنان در مقایسه با سایر معلولیت‌ها، اظهار کرد: جامعه روشندلان و نابینایان سرشار از توانایی‌های بالقوه هستند، که این توانایی را در زمینه‌های مختلف به اثبات رساندند.

وی در پایان بر برگزاری اینگونه مراسمات با حضور همه ارگان‌ها، مسئولان و افراد مرتبط با این حوزه تاکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری بزرگداشت‌ روز جهانی عصای سفید واگذاری برخی مسئولیت‌ها و نمایش توانمندی معلولان از هر نظر است.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول