اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

خلأ نبود شهر کتاب در همدان احساس می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان همدان گفت: هنوز خلأ نبود یک شهر کتاب در همدان احساس می‌شود که در این راستا باید پاساژ کامل کتاب به معنای واقعی در همدان ایجاد شود.

خلأ نبود شهر کتاب در همدان احساس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق ظهر امروز در جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید و انجمن کتابخانه‌های عمومی با بیان اینکه در دین مبین اسلام تأکیدات زیادی به خواندن و دانستن شده است، افزود: مطالعه تنها نباید به خواندن مطلبی معطوف باشد بلکه مطالعه باید مفید باشد و دستاوردهای علمی قوی را به همراه خود برای فرد به ارمغان بیاورد.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ سرانه کتابخانه‌ای باید در افق 1404 به جایگاه مناسبی برسیم، افزود: در افق 1404 افزایش فضای کتابخانه‌های عمومی به ازای هر 100 نفر باید هشت متر باشد که اکنون این فضا 2.5 متر است.

فرماندار همدان بیان داشت: عضویت 35 درصد جمعیت در کتابخانه‌های عمومی در افق 1404 مد نظر قرار دارد که اکنون این میزان 20 هزار نفر و معادل دو تا سه درصد است که با هدف افق 1404 فاصله زیادی داریم.

وی با اشاره به آغاز هفته کتابخوانی از 20 تا 27 آبان یادآور شد: در این هفته تأکید ما پررنگ‌تر کردن هفته کتاب است که در این راستا باید نمایشگاه و فروش کتاب مد نظر قرار گیرد و جشن اهدای کتاب نیز باید داشته باشیم.

قهرمانی‌مطلق ابراز داشت: مقالات ISI که توسط اساتید همدانی تألیف شده است نیز باید تحت سازوکار مشخصی به نمایش گذاشته شود تا علاقمندان به مقالات تخصصی از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه هنوز خلأ نبود یک شهر کتاب در همدان احساس می‌شود، افزود: باید بتوانیم پاساژ کامل کتابی به معنای واقعی ایجاد شود و در این راستا از کسانی که داعیه گسترش فرهنگ کتابخوانی دارند، نیز باید دعوت شود تا بتوانیم فرهنگ کتاب و کتابخوانی را به عینه مشخص کنیم.

فرماندار همدان اذعان داشت: برخی از مجلات تخصصی عمومی در استان داریم که کیفیت آنها کمتر از کتاب‌ها نیست که باید این مجلات نیز با معرفی در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی کتاب‌های تألیف شده در استان مغفول مانده است، افزود: با ترویج مطالعه مفید و کتابخوانی می‌توان ناشران استانی را نیز دخیل کرد تا کتاب‌های ناشران از مهجوریت خارج شوند.

قهرمانی‌مطلق در پایان اضافه کرد: تمام دستگاه‌ها در طول هفته کتاب و کتابخوانی در صورت داشتن برنامه خاصی هماهنگی لازم را با کمیته داشته باشند چرا که همه این مسائل در راستای گسترش نهضت کتابخوانی است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول