اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ‌ملل در مشهد خبر داد

تسهیلات ویژه سازمان ملل برای بازگشت افغانی‌ها به کشورشان/ شایعه یک ثبت‌نام‌

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر کمیساریای‌ عالی سازمان‌ملل در مشهد گفت: سازمان‌ملل هر‌گونه شایعه مبنی بر ثبت‌نام و پذیرش پناهندگان به کشورثالث را رد می‌کند.

تسهیلات ویژه سازمان ملل برای بازگشت افغانی‌ها به کشورشان/ شایعه یک ثبت‌نام‌

به‌گزارش خبر‌گزاری فارس از مشهد، ناریسمها رائو امشب در همایش بزرگداشت روز جهانی نابینایان در کنسولگری افغانستان در مشهد اظهار کرد: سازمان ملل متحد با وجود مشکلات شدید مالی و کمبود بودجه همکاری لازم را با مهاجرین و به‌ویژه اقشار آسیب‌دیده انجام می‌دهد.

وی افزود: برنامه‌های کمیساریا در ارتباط با حمایت از پناهندگان در پنج محور قابل‌ شرح است و خواسته‌های جامعه نابینا و معلول پناهنده، در تمام محور‌ها گنجانده شده است.

رائو خدمات پزشکی را مهم‌ترین و واجب‌ترین برنامه کمیساریا در ارتباط با ساماندهی بیماران دانست و گفت: در بخش خدمات پزشکی، پرداخت 80 درصد هزینه عمل جراحی پناهندگان، بیمه بیماری‌های مزمن و بیمه کلی برای همه پناهندگان بر عهده سازمان‌ ملل است.

وی ادامه داد: همچنین ارائه تجهیزات و تسهیلات نظیر ویلچر، سمعک و یا پروتز برای بیمارانی که قطع‌عضو شده‌اند از دیگر خدمات کمیساریا محسوب می‌شود.

رائو به روند تحصیل دانش‌آموزان پناهنده اشاره کرد و گفت: اداره اتباع تلاش قابل‌ذکری در زمینه تحصیل پناهندگان به‌ویژه افراد آسیب‌پذیر داشته و در همین راستا کمیساریا نیز برای تامین لوازم درسی و یونیفرم با محصلان پناهنده همکاری می‌کند.

رئیس دفتر سازمان ملل متحد در مشهد خاطر‌نشان کرد: کمیساریا به محور "ظرفیت‌سازی برای درآمد‌زایی " نگاه ویژه‌ای دارد و مبنا را برای حمایت در این بخش، آموزش حرفه کسب و کار و سپس پشتیبانی در زمینه فراهم کردن محیط کار برای درآمدزایی قرار داده است.

وی با اشاره به برنامه بازگشت داوطلبانه پناهندگان به کشور خود گفت: اگرچه که می‌دانیم افغانستان هنوز به آرامش و امنیت لازم در جهت زندگی و رفاه نرسیده، اما کمیساریا برای کسانی که به‌صورت داوطلبانه به کشور خود بازگردند مزایایی در‌نظر گرفته است.

رائو محور دیگر فعالیت‌های کمیساریا را اسکان‌ مجدد خواند و افزود: این اسکان ‌مجدد بر‌اساس اولویت‌بندی شامل تعداد محدودی از پناهندگان می‌شود.

وی در خاتمه از امضای سند همکاری کمیساریا با بهزیستی جهت ارائه تسهیلات به نابینایان و اقشار آسیب‌پذیر خبر داد و  یادآور شد: دفتر سازمان ملل متحد آماده تعامل و مساعدت برای رفع مشکلات پناهندگان است.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول