اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازیگر سینما و تلویزیون:

جشنواره بیست و ششم کودک از فجر هم مرتب‌تر برگزار شد

خبرگزاری فارس: فرشید نوابی گفت: بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان به مراتب از جشنواره فجر با نظم‌تر برگزار شد.

جشنواره بیست و ششم کودک از فجر هم مرتب‌تر برگزار شد

فرشید نوابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه جشنواره فیلم کودک و نوجوان امسال به مراتب از جشنواره فجر با نظم‌تر برگزار شد، اظهار کرد: با در نظر گرفتن بعد بین‌المللی و جمعیتی که در جشنواره بین‌المللی فجر حاضر می‌شود، من اعتقاد دارم که نظمی که در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان حاکم بود به مراتب بهتر بود.

وی ادامه داد: اصفهان قابلیت آن را دارد که در صحنه‌های بین‌المللی حاضر شود زیرا مدیریتی صحیح را در این راستا به اجرا در می‌آورد که نمونه آن را می‌توان در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان با مدیریت شهرداری اصفهان دید.

این بازیگر با اذعان بر اینکه سالن‌های سینما به خوبی برای برگزاری فیلم‌ها تجهیز شدند، بیان کرد: سالن‌های سینما و مأموران اجرایی در این سالن‌ها توانستند که در این چند روز از عهده کار خود به خوبی برآیند همچنین با تجهیز سالن‌های سینما فضای مناسبی را در اکران فیلم‌ها پدید آمده است.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با اعلام اینکه صاحبان اصلی این جشنواره کودکان و نوجوانان هستند، افزود: من معتقدم جشنواره‌ای با محتوای کودک باید صاحبان اصلی آن کودکان باشند به طوری که سالن‌های سینما در زمان اکران فیلم مملو  از کودک باشد که متأسفانه این اتفاق هنوز به صورت چشمگیر نیفتاده است.

نوابی مشکل اصلی حضور کودکان را عدم همکاری آموزش و پرورش دانست و در این ارتباط افزود: اگر آموزش و پرورش تعامل خود را با نهاد اجرایی جشنواره محکم‌تر می‌کرد شاهد بودیم که در برگزاری فیلم‌های جشنواره کودکان و نوجوانان بیشتری حاضر شوند.

وی با تاکید بر اینکه همیشه اصفهان به عنوان خونگرم‌ترین و مهمان‌نوازترین آدم‌ها شناخته شده است، گفت: وسعت و قطب هنر اصفهان سبب ایجاد آرامش بیشتر می‌شود و به عقیده من با این ظرفیت بالا اصفهان بهترین مکان برای برگزاری جشنواره است.

بازیگر سینما و تلویزیون در محور صحبت‌های دیگر خود تصریح کرد: وقتی که صحبت کودک می‌شود فکر می‌کنیم فیلمی که کودک در آن بازی کند مربوط به این قشر است در حالی که این‌چنین نیست و باید هنر فیلمسازی برای کودکان و نوجوان تعبیه شود تا شرایط مناسب‌تری برای آنها ایجاد شود.

وی ادامه داد: بحث کودک، نوجوان و پرداختن به آن آنقدر جدی است که باید رشته‌ای دانشگاهی در این مورد نهادینه شود.

نوابی در پایان صحبت‌های خود اضافه کرد: اگر نیاز کودک در فیلم برآورده شود و بعد از دیدن فیلم به داشته‌هایش اضافه شود می‌توان باور داشت که فیلمی در راستای ارزش‌نهادن به کودک ساخته شده است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول