اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعتراض وزیر اقتصاد انگلیس به ادامه حضور نیروهای این کشور در افغانستان

خبرگزاری فارس: هزینه‌های سرسام‌آور حضور نیروهای انگلیسی در افغانستان و بی‌نتیجه بودن این حضور، وزیر اقتصاد این کشور را نیز به اعتراض واداشته است.

اعتراض وزیر اقتصاد انگلیس به ادامه حضور نیروهای این کشور در افغانستان

به گزارش فارس، روزنامه دیلی‌تلگراف انگلیس از اعتراض وزیر اقتصاد این کشور نسبت به ادامه حضور نیروهای انگلیسی در افغانستان خبر داد.

بنا بر این گزارش، دیلی تلگراف مطلع شده است که «جورج آزبورن» وزیر اقتصاد انگلیس در یکی از جلسات وزرا با موضوع خروج نیروها از افغانستان، سوال کرده است که هدف از ادامه ماموریت نیروهای انگلیسی در افغانستان در 2 سال آینده چیست.

به نوشته تلگراف در حال حاضر وزرا و فرماندهان نظامی انگلیس در حال بررسی نحوه کاهش سریع تعداد نیروهای حاضر در افغانستان، هستند. در این بین فرمانده نیروهای نظامی این کشور به دنبال طرح‌هایی است که انگلیس بتواند سال آینده نیروهایی بیشتر از آنکه پیش از این برای قرار بود، از افغانستان خارج کند.

انتظار نمی‌رود تا آغاز سال آینده میلادی تصمیم جدیدی در رابطه با خروج زودهنگام نیروها از افغانستان، اتخاذ شود.

آزبورن مخالفت خود را با ادامه ماموریت نیروهای انگلیس در افغانستان، در جلسه ماه گذشته شورای امنیت ملی انگلیس ابراز کرده است. این جلسه با حضور وزرای ارشد، فرماندهان نظامی و اطلاعاتی برگزار شده است.

یکی از حاضران در این جلسه گفته است که آزبورن اظهارات خود را تعمدا با عصبانیت بیان کرده است.

در حال حاضر انگلیس 9هزار نیرو در افغانستان دارد و به دنبال آن است تا بخش اعظمی از این نیروها را سال آینده از این کشور خارج کند. پیش‌بینی می‌شود تصمیم نهایی در این مورد پس از ماه فوریه اتخاذ شود. «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس وعده داده است تقریبا تمام نیروهای انگلیس با پایان سال 2014 از افغانستان خارج شوند.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول