اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌های جشنواره‌ تئاتر کودک ـ 301

اهدای جوایز‌ به نمایشی که مسئولان حوزه هنری آن را بی‌ارزش می‌دانستند

خبرگزاری فارس: امروز با حضور وزیر ارشاد نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به کار خود پایان داد و دبیر بیستمین جشنواره نیز مشخص شد.

اهدای جوایز‌ به نمایشی که مسئولان حوزه هنری آن را بی‌ارزش می‌دانستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان که از 16 تا 22 مهر ماه در همدان برگزار می‌شد امروز با برگزاری آئین پایانی به کار خود پایان داد.

میهمان ویژه این مراسم وزیر ارشاد بود اما معاون هنری وزیر ارشاد، مدیر کل امور هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، استاندار همدان، فرماندار همدان، میهمانان خارجی و داخلی و هنرمندان نیز در این آئین پایانی حضور یافتند.

در ابتدای برنامه اختتامیه که میهمانان به تدریج سالن می‌شدند، تعدادی کودکان و نوجوان نیز وارد جایگاه شده و نواختن سرود ملی را همنوایی کردند.

سپس تلاوت قرآن توسط نوجوان همدانی انجام شد و دکتر اردشیر صالح پور به عنوان مجری بر روی سن حاضر شد و از قائم مقام ستاد اجرایی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برای عرض خیر مقدم به مهمانان دعوت شد تا سخنانی را ایراد کنند. در همین ابتدا هنوز شور و شوق کودکان و نوجوانان از سالن‌ها به گوش می‌رسید که این امر نوید جشنواره بیستم را هم به همراه داشت.

دبیر جشنواره که تا دیروز زمزمه جدایی وی از جشنواره به گوش می‌رسید در جایگاه قرار گرفت و سخنانی را ایراد کرد و گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان متعلق به استان است و اتفاق خوبی است.

شهرام کرمی از نمایندگان مجلس خواست که در مجلس اعتبارات بخش تئاتر را افزایش دهند که این صحبت از سوی حضار با تشویق همراه بود.

پس از آن کلیپی از مراحل برگزاری جشنواره تئاتر در ایام برگزاری پخش شد و سپس امیر خجسته رئیس مجمع نمایندگان استان از سوی مجری دعوت و سخنانی را بیان کرد و گفت: همه تلاش ما در مجلس این است که از جشنواره‌های موجود حمایت‌های لازم را داشته باشیم.

وی راه‌اندازی رشته دانشگاهی در زمینه تئاتر در همدان و ساخت سالن اجرا با ظرفیت هزار نفری را از برنامه‌های همدان در آینده اعلام کرد.

سرود انتظار حضرت مهدی (عج) از جمله برنامه‌هایی بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت و توسط کودکان و نوجوانان همدانی اجرا شد.

در ادامه مجری وعده خبر خوشی را به حضار اعلام خواهد که این خبر حاکی از آن بود که از سوی مدیر کل امور هنرهای نمایشی شهرام کرمی دبیری بیستمین جشنواره تئاتر بین المللی کودک و نوجوان را نیز بر عهده خواهد داشت که این امر از سوی حضار با تشویق همراه شد.

با دعوت مجری، استاندار همدان برای ایراد سخنانی پشت تریبون حاضر شد و گفت: هنر نمایش هنر متعالی است و به گونه‌ای زبان همه ملت‌هاست.

یکی از بخش‌های قابل توجه در اختتامیه جشنواره نوزدهم، هنرنمایی هنرمند اسپانیایی بود که با عروسک‌هایی تک نوازی می‌کرد و بسیار مورد توجه حضار قرار گرفت به طوری که دقایقی ایستاده او را تشویق کردند.

سخنران بعدی اختتامیه، وزیر ارشاد بود که در سخنان خود اهانت کنندگان به پیامبر را محکوم کرد و گفت: با برگزاری جشنواره‌های مختلف و ساخت آثار هنری فاخر در خصوص شخصیت نورانی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) پاسخ محکمی به اهانت کنندگان خواهیم داد.

در اختتامیه جشنواره نوزدهم نیز بزرگداشت بهرام شاه محمدلو نیز برگزار شد.

پخش کلیپ از معرفی نقاط دیدنی و گردشگری استان همدان برنامه بعدی اختتامیه بود که با ترجمه برای میهمانان خارجی همراه بود و بسیار مورد توجه قرار گرفت.

سپس اهدای جوایز بخش‌های مختلف جشنواره انجام شد که این بخش نیز با شور و شوق حضار همراه بود.

مهدی فرشیدی سپهر که اکثر جوایز جشنواره را دریافت کرد، با حضور در روی صحنه گفت: پنج نمایشی که من در آن‌ها حضور داشتم توسط منوچهر اکبرلو متوقف شد و من ارزش معنوی این جوایز را به اکبرلو و ارزش مالی آن را نیز به طلب‌کارانم تقدیم می‌کنم!

همچنین مهدی حبیبی که با نمایش «ماشین اسباب بازی» در بخش خیابانی حضور داشت جوایز زیادی گرفت و با حضور در روی صحنه گفت:  این نمایش که جوایز زیادی را از آن خود کرد، اثری بود که از نظر کارشناس تئاتر حوزه هنری همدان قابلیت اجرای خیابانی را نداشت!

و با اتمام این بخش و معرفی برگزیدگان جشنواره، نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول