به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، عباس نظری اظهار کرد: براساس پیشبینی انجام شده روزانه 8 جفت رام قطار مسافری با ظرفیت 300 نفر مسافر در این محور تردد خواهند داشت.
وی در خصوص جزئیات پروژه برقی کردن محور تبریز - آذرشهر افزود: در سال 87 پروژه تبریز- آذر شهر به عنوان نماد همکاری بین راهآهن ایران و روسیه مطرح شد و در این زمینه مذاکرات مفصلی بین کارشناسان راهآهن دو کشور صورت گرفت.
نظری ادامه داد: در همین راستا قرارداد برقی کردن خطوط ریلی آذرشهر – تبریز به طول 46 کیلومتر و با سرعت طراحی 140 کیلومتر در ساعت توسط رؤسای راهآهن دو کشور امضا و این پروژه آغاز شد که امروز با پیشرفت 100 درصدی و تکمیل نهایی رسماً به بهرهبرداری رسید.
معاون سرمایهگذاری و امور بینالملل راهآهن با بیان اینکه محور تبریز – آذرشهر از محورهای پرتردد مسافری در منطقه آذربایجان است، تصریح کرد: وجود دانشگاه تربیت معلم و شهرک صنعتی شهید سلیمی از نقاط قابل توجه در این منطقه است و با این امکان بحث حمل و نقل مسافر و بار در منطقه حل شده و کمک شایانی به توسعه منطقه مذکور خواهد داشت.
نظری گفت: شبکه برقی ایجاد شده در این مسیر با مشارکت 35 درصدی پیمانکار ایرانی و 65 درصدی روسیه در قالب قراردادی به ارزش 8 میلیون یورویی بود و در راستای اجرای این پروژه از ظرفیتهای پست برق و لکوموتیو مسیر 148 کیلومتری تبریز - جلفا استفاده شده است.
نظری راهآهن روسیه را یکی از راهآهنهای پیشرو در زمینه حمل و نقل دانست و تصریح کرد: در حال حاضر 85 هزار کیلومتر خط آهن در روسیه وجود دارد که 43 هزار کیلومتر این شبکه برقی است و این بیانگر آن است که راهآهن به عنوان قطب اصلی حمل و نقل در این کشور مطرح بوده و جایگاه ویژهای دارد.
انتهای پیام/ب20/ف4004