اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تلفات جاده‌ای تبریز - آذرشهر کاهش می‌یابد

جابه‌جایی 90 درصد مسافران تبریز - آذرشهر با راه‌آهن برقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور سرمایه‌گذاری و بین‌الملل راه‌آهن گفت: با بهره‌برداری از خط آهن برقی تبریز - آذرشهر و ایجاد ظرفیت برای جابه‌جایی بیش از 90 درصد دانشجویان و مسافران منطقه، تلفات جاده‌ای در این مسیر کاهش چشمگیری می‌یابد.

جابه‌جایی 90 درصد مسافران تبریز - آذرشهر با راه‌آهن برقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، عباس نظری اظهار کرد: براساس پیش‌بینی انجام شده روزانه 8 جفت رام قطار مسافری با ظرفیت 300 نفر مسافر در این محور تردد خواهند داشت.

وی در خصوص جزئیات پروژه برقی کردن محور تبریز - آذرشهر افزود: در سال 87 پروژه  تبریز- آذر شهر به عنوان نماد همکاری بین راه‌آهن ایران و روسیه مطرح شد و در این زمینه مذاکرات مفصلی بین کارشناسان راه‌آهن دو کشور صورت گرفت.

نظری ادامه داد: در همین راستا قرارداد برقی کردن خطوط ریلی آذرشهر – تبریز به طول 46 کیلومتر و با سرعت طراحی 140 کیلومتر در ساعت توسط رؤسای راه‌آهن دو کشور امضا و این پروژه آغاز شد که امروز با پیشرفت 100 درصدی و تکمیل نهایی رسماً به بهره‌برداری رسید.

معاون سرمایه‌گذاری و امور بین‌الملل راه‌آهن با بیان اینکه محور تبریز – آذرشهر از محورهای پرتردد مسافری در منطقه آذربایجان است، تصریح کرد: وجود دانشگاه تربیت معلم و شهرک صنعتی شهید سلیمی از نقاط قابل توجه در این منطقه است و با این امکان بحث حمل و نقل مسافر و بار در منطقه حل شده و کمک شایانی به توسعه منطقه مذکور خواهد داشت.

نظری گفت: شبکه برقی ایجاد شده در این مسیر با مشارکت 35 درصدی پیمانکار ایرانی و 65 درصدی روسیه در قالب قراردادی به ارزش 8 میلیون یورویی بود و در راستای اجرای این پروژه از ظرفیت‌های پست برق و لکوموتیو مسیر 148 کیلومتری تبریز - جلفا استفاده شده است.

نظری راه‌آهن روسیه را یکی از راه‌آهن‌های پیشرو در زمینه حمل و نقل دانست و تصریح کرد: در حال حاضر 85 هزار کیلومتر خط آهن در روسیه وجود دارد که 43 هزار کیلومتر این شبکه برقی است و این بیانگر آن است که راه‌آهن به عنوان قطب اصلی حمل و نقل در این کشور مطرح بوده و جایگاه ویژه‌ای دارد. 

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول