اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور خبر داد

مبادله اطلاعات از تأثیرات مثبت کنگره پزشکان شمال‌غرب کشور

خبرگزاری فارس: رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: از تأثیرات مثبت کنگره پزشکان شمال‌غرب کشور که در تبریز برگزار خواهد شد، مبادله اطلاعات بین پزشکان منطقه است.

مبادله اطلاعات از تأثیرات مثبت کنگره پزشکان شمال‌غرب کشور

سعید پناهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: کنگره پزشکان شمال‌غرب کشور که از دو سال گذشته به صورت بین‌المللی در تبریز برگزار می‌شود، در پیشبرد علم طب و آشنایی با تازه‌های پزشکی جهان در منطقه خصوصاً در بخش ارائه تجهیزات جدید برای اداره نظام سلامت کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: در این نشست سه روزه 50 برنامه علمی و بازآموزی در تمام رشته‌های تخصصی پزشکی، داروسازی و پزشکان عمومی ارائه خواهد شد و برای تمام شرکت‌کنندگان در این کنگره 20 تا 25 امتیاز مدون در نظر گرفته شده است.

به گفته رئیس نظام پزشکی تبریز تعداد سخنرانان این کنگره 300 نفر بوده که 10 نفر از سخنرانان از کشورهای ترکیه، آذربایجان، عراق و سوئیس هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای بیمارستان آنادولو ترکیه به دلیل ارتباط مستقیم و همکاری با دانشگاه جان هاپکینز آمریکا غرفه‌ای مجزا برای عرضه تجهیزات پزشکی در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور به تأثیرات مثبت کنگره‌های قبلی اشاره کرده و گفت: مبادله اطلاعات بین پزشکان کشورهای همجوار و تجهیزات فنی آنها به خصوص وجود دستگاه PET  و سایبر نایف در ترکیه باعث شده است که تعدادی از بیماران نیازمند سرطانی برای درمان به آن کشور فرستاده شوند.

یکی  از محورهای کنگره سمپوزیوم قلب و عروق است

پناهی، برگزاری سمپوزیوم قلب و عروق را از محورهای مهم سومین کنگره پزشکان شمال‌غرب کشور نام برده و اظهار داشت: محور اصلی این سمپوزیوم که در کنار سالن اصلی کنگره برگزار خواهد شد، ارائه تازه‌های قلب و عروق و مباحث مرتبط است.

وی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دکتر علیرضا یعقوبی و معاونان همچنین رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز دکتر فردی‌آذر بابت همکاری برای برگزاری هر چه بهتر این کنگره تشکر کرد.

هیچ احتیاجی به انتقال بیماران از تبریز به پایتخت و سایر کشورها نیست

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به قابلیت‌های بالای تبریز در علم پزشکی اشاره کرده و  اظهار داشت: هیچ احتیاجی به انتقال بیماران از تبریز به مرکز و سایر کشورها نیست.

پناهی افزود: از نظر پزشکی در کلیه رشته‌ها، استان آذربایجان‌شرقی و تبریز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کرده و امکان درمان کلیه بیماران در تبریز فراهم است.

به گفته وی، پیچیده‌ترین اعمال جراحی نیز در تبریز قابل انجام بوده و از نظر تجهیزات پزشکی، تبریز در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

رئیس نظام پزشکی تبریز به نخستین دستگاه سیتی‌آنژیو در تبریز اشاره کرده و متذکر شد: این تجهیزات یکی از روش‌های غیر تهاجمی برای شناسایی بیماران قلبی، مغزی و عروق است که برای نخستین‌بار در تبریز توسط بخش خصوصی خریداری و اکنون در مرکز سیتی‌آنژیو تبریز فعال است.

وی در مورد امکانات موجود در تبریز گفت: این شهر به MRI و سایر تجهیزات تشخیصی منهای دستگاه PET که در کشور وجود ندارد، مجهز است.

پناهی از افزایش رشد مراجعان به مراکز درمانی در سال‌جاری خبر داده و افزود: سال گذشته در بخش دولتی و خصوصی یک‌هزار و 200 عمل جراحی و 60 هزار بیمار سرپایی در تبریز تحت درمان قرار گرفته‌اند که این ارقام در سال‌جاری افزایش یافته است.

سومین کنگره بین‌المللی پزشکان شمال‌غرب کشور از 11 تا 13 آبان در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار خواهد شد و  برگزارکنندگان این کنگره سازمان نظام پزشکی تبریز و دانشگاه علوم پزشکی تبریز هستند.

رئیس کنگره دکتر سعید پناهی بوده، دبیر علمی دکتر شهرام دبیری و دبیر اجرایی دکتر علیرضا رحیمی هستند.

همچنین رئیس سمپوزیوم دکتر علیرضا یعقوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و نایب رئیس دکتر اصلان آبادی مدیر گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی تبریز است.

انتهای پیام/ب10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول