اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور خواستار شد

لزوم ایفای نقش «شورای توسعه فرهنگ قرآنی» در طرح ملی حفظ

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور از اجرای طرح «نهضت ملی حفظ قرآن کریم» خبر داد و گفت: چنانچه ستاد راهبری طرح ملی حفظ و شورای توسعه فرهنگ قرآنی نقش اصلی خود را در رابطه با موضوع حفظ ایفا کنند؛ در کنار آنهاییم.

لزوم ایفای نقش «شورای توسعه فرهنگ قرآنی» در طرح ملی حفظ

«حسن محمدی» مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا»، درباره ارزیابی عملکرد ستاد ملی حفظ قرآن‌کریم  گفت: ستاد ملی حفظ قرآن‌کریم در راستای مطالبات رهبر معظم انقلاب و در جهت تربیت حافظان قر آن با هدف ایجاد هماهنگی، تدوین و نظارت بر امور اجرایی این طرح با مشارکت دستگاه‌های قرآنی تشکیل شد.

*ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن در سال 1391 یک جلسه هم نداشته است

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور با اشاره به اینکه ستاد ملی حفظ در سال جاری حتی یک جلسه نیز با اعضا خود برگزار نکرده است، افزود: در سال جاری تا جایی که بنده اطلاع دارم جلسه‌ای از سوی ستاد تشکیل نشده است و به هر حال اگر فعالیت‌های این ستاد به صورت منظم و مستمر انجام نشود، یقینا بازدهی و نتیجه نخواهد داشت.

محمدی با اشاره به ضعف عملکرد ستاد ملی حفظ در تحقق اهداف طرح ملی حفظ اظهار داشت: تشکل‌های قرآنی کشور به عنوان عضوی از جامعه قرآنی کشور، وقتی از سوی ستاد، برنامه مدونی ابلاغ نشد، با تبادل نظر با کارشناسان قرآنی البته با یک سال تاخیر با قطع امید از فعالیت‌های ستاد ملی حفظ، طرحی را با عنوان «نهضت ملی حفظ قرآن کریم» با هدف اقدامات کارشناسی در بخش حفظ در کشور، تشکیل داده است.

*در صورت فعالیت منظم ستاد در کنار آن هستیم

محمدی در پاسخ به این سؤال که آیا همین تعدد شوراها و ستادها در مراکز و سازمان‌های قرآنی سبب ایجاد موازی‌کاری در فعالیت‌های قرآنی نخواهد شد؟ اظهار داشت: اگر ستاد راهبری طرح ملی حفظ، فعالیت خود را به صورت منظم آغاز کند، تشکل‌های قرآنی نیز  به عنوان بازوی کارشناسی و اجرایی در خدمت آن خواهد بود.

وی همچنین از اجرای نظرسنجی پیامکی با موضوع میزان رضایت مردم و جامعه قرآنی از عملکرد دستگاه‌های قرآنی از سوی اتحادیه تشکل‌های قرآنی خبر داد و گفت: غالب مخاطبان به روند موجود انتقاد داشتند.

*شورای توسعه فرهنگ قرآنی باید در طرح ملی حفظ ایفای نقش کند

محمدی با اشاره به نبود وحدت و اعلام آمارهای غیر واقعی از سوی برخی دستگاه‌های قرآنی کشور در رابطه با طرح ملی حفظ را یکی از اسباب عدم پیشرفت در بخش حفظ دانست و گفت: ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن به عنوان زیرمجموعه شورای توسعه فرهنگ قرآنی محمل مناسبی برای ایجاد وحدت رویه بین دستگاه‌های قرآنی کشور است. 

انتهای پیام/م.خ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول