اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

فارس گزارش می‌دهد

ناتوانی «ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن» از پاسخگویی به علاقه‌مندان

خبرگزاری فارس: آمارهای سایت «ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن» در رابطه با طرحی که تبلیغی هم ندارد؛ نشان از وجود عطش در علاقه‌مندان به حفظ قرآن و ناتوانی این ستاد در سیراب کردن این عطش دارد.

ناتوانی «ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن» از پاسخگویی به علاقه‌مندان

به گزارش خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا»، سایت طرح ملی حفظ قرآن کریم در نیمه ماه مبارک رمضان امسال، همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم آغاز به کار کرد و در سطحی محدود به عنوان محل مراجعه برای ثبت‌نام در طرح ملی حفظ قرآن کریم معرفی شد.

گذشته از اینکه از تاریخ راه‌اندازی این سایت تاکنون تغییری در محتوای آن مشاهده نمی‌شود، اما آمار درج شده در این سایت در رابطه با ثبت‌نام کنندگان در این طرح نشان از استقبال خوب متقاضیان از سایتی دارد که تقریباً هیچ تبلیغی بر روی آن نشده است.

اگر زمان سپری‌شده از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون را با کمی اغماض سه ماه کامل احتساب کنیم؛ درباره 357 نفری که در این سایت ثبت‌نام کرده‌اند؛ می‌توان گفت که در هر ماه به طور متوسط بیش از 110 نفر در طرح ملی حفظ قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند.

تعداد 2 هزار نفر را هم که در غرفه این طرح در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برای آغاز حفظ قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند باید به این آمار افزود.

بدین ترتیب اکنون در ستاد اجرایی طرح ملی حفظ قرآن کریم مستقر در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 2 هزار و 357 نفر در طرحی ثبت‌نام کرده‌اند که هیچ برنامه‌ای به آنها ارائه نکرده است و حتی مشخص نیست که این افراد برای آغاز کار حفظ به مؤسسات قرآنی معرفی شده‌اند یا خیر.

ثبت‌نام بیش از 110 نفر در هر ماه در طرحی که اطلاع‌رسانی صحیحی از آن صورت نگرفته است؛ نشان از وجود اشتیاق فراوان مردم به حفظ قرآن دارد.

اما مسئولان ستاد راهبری طرح طی حفظ قرآن کریم هنوز برنامه مشخص و مدونی برای اجرای طرح ارائه نداده‌اند و به اعلام کلیاتی همچون اجرای طرح حفظ در سه قشر مخاطب، «فرهنگی و دانش‌آموز»، «دانشجویان» و «سایر اقشار مردم»؛ اجرای آن به صورت طرح‌های حفظ «ترتیبی»، «موضوعی»، «اجمالی» و «سوره‌های منتخب» بسنده کرده‌اند.

از سیاستگذاری و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های برگزارکننده طرح‌های حفظ قرآن هم که به عنوان برنامه کاری ستاد نام برده می‌شود خبری در دست نیست، تنها فعالیت این ستاد مشارکت در طرح «1446» سیمای قرآن و طرح حفظ «نور» آموزش و پرورش بوده است که آنها نیز پیش از تشکیل این ستاد فعالیت خود را آغاز کرده بودند و طبق برخی اخبار، وعده مشارکت در هزینه‌های این طرح‌ها هم تاکنون کاملاً محقق نشده است.

چنانچه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم در اسرع وقت اقدامی برای ساماندهی وضع موجود و ارائه برنامه به افراد ثبت‌نام کرده در طرح نکند، نوعی بدبینی را در ابتدای راه نسبت خود ایجاد و باعث زدگی افراد علاقمند از طرح‌های این چنینی در آینده خواهد شد.

انتهای پیام/م.خ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول