اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

کشور به آرامش نیاز دارد/ لزوم توجه جدی مسئولان به همدلی

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه با تاکید و یادآوری نیاز جامعه به آرامش، از مسئولان خواست که با رفتارهای خود و با همدلی، به ایجاد هر چه بیشتر این فضا کمک کنند.

کشور به آرامش نیاز دارد/ لزوم توجه جدی مسئولان به همدلی

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به مسئله جاری کشور در بحث نوسان ارز و قیمت‌ها، از دولت و دستگاه قضایی برای شکستن نرخ کاذب ارز و از مجلس که طرح توقف اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را تصویب کرد، قدردانی کرد.

وی اظهار داشت: رویه بعضی نمایندگان در احضار رئیس جمهور به مجلس و ایجاد رویارویی بین قوا و احیاناً ایجاد زمینه سوء برداشت و سیاه‌نمایی خدمات دولت توسط بعضی و دادن بهانه به دست بدخواهان به صلاح نیست زیرا کشور ما نیاز به آرامش جدی دارد.

وی خاطرنشان کرد: باید هر چه بیشتر شاهد همدلی بین قوا و مسئولان کشور باشیم و کش‌و‌قوس‌ها باید بی‌رنگ شود.

* نتیجه سفرهای رهبری تحکیم رابطه مردم با نظام است

خطیب جمعه ابرکوه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی اظهار داشت: سفر به استان‌ها و دیدار چهره به چهره با مردم و مسئولان در مناطق مختلف کشور در طول 23 سال رهبری و زعامت مقام معظم رهبری، یکی از ویژگی‌های مدیریتی ایشان بوده است که نتیجه این سفرها و سفر فعلی ایشان به خراسان شمالی، نمایش پیوسته و مستحکم رهبری نظام اسلامی با امت مسلمان و شیفتگان ولایت امر است.

وی با اشاره به 24 تا 30 مهر، هفته اولیا و مربیان، این هفته را  نماد و مظهری از همکاری خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان ذکر کرد و اظهار داشت: خانه و مدرسه دو نهاد تربیتی مهم برای فرزندان و نونهالانی است که رسالت اداره آینده کشور اسلامی را عهده‌دار خواهند بود.

* اولیاء و مربیان همکاری را بیشتر کنند

حسینی افزود: فراموش نکنیم که مسئولان و مدیران قابل امروز، همان کودکان و نوجوان دیروزند که در امر تعلیم و تربیت آنان سعی شده و امروز شاهد بازدهی زحمات اولیاء و مربیان در دهه‌های گذشته هستیم.

وی  خاطرنشان کرد: یقینأ دو نهاد تربیتی اولیاء و مربیان در خانه و مدرسه است که تکامل بخش رفتاری و منش نوباوگان جامعه و مهم‌ترین عامل در تربیت و رشد فکری و اخلاقی و همسویی نظری و عملی میان مربیان و خانواده است.

* پیروزی "چاوز" شکست سیاسی آمریکا بود

حسینی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به پیروزی هوگوچاوز، رئیس جمهور ونزوئلا در انتخابات این کشور اظهار داشت: شاهد شکست سیاسی آمریکا بودیم که مردم این کشوربه نامزد مورد حمایت آمریکا، «نه» گفتند و برای سومین بار و شش سال دیگر چاوز را به ریاست جمهوری برگزیدند که سه سال دیگر پس از ایران ریاست جنبش عدم تعهدها را نیز بر عهده خواهد گرفت.

وی افزود: چاوز؛ تاکنون طی حکومت 14 ساله، ارتباط صمیمانه‌ای با ایران برقرار کرده و تغییرات عمیقی را در معادلات سیاسی و اقتصادی آمریکای لاتین ایجاد کرده است و مواضع ضدآمریکایی در کشورهایی مانند اکوادور، بولیوی، نیکاراگوئه و دیگر کشورهای آمریکای لاتین، حاصل تلاش‌های این دوست ایران است.

* گفتار نیک آموزه دینی است/ لزوم توجه به استفاده درست از زبان

حسینی درخطبه اول و در ادامه بحث مهارت‌های زندگی نیز اظهار داشت: یکی از راهکارهای کسب موفقیت، گفتار نیک به عنوان آموزه دین اسلام است و باید توجه داشت که زبان مانند چاقو، کاربردی دوگانه دارد؛ می‌تواند دوستی‌آفرین و یا دشمن‌ساز باشد، می‌تواند برای ما شخصیت‌ساز و یا شخصیت‌سوز باشد، می‌تواند وحدت‌آفرین و یا تفرقه‌افکن باشد و سرانجام می‌تواند ما را بهشتی و سعادتمند و یا جهنمی و شقاوتمند کند.

حسینی خاطرنشان کرد: از آنجا که اسلام مکتب جامع انسان‌ساز و شخصیت‌پرور است، هر آنچه را که توسط زبان موجب تخریب منزلت، عزت و جایگاه اجتماعی انسان می‌شود مانند دروغ و غیبت، تهمت، بهتان و فحاشی و زخم زبان و امثال آن را به عنوان بهره‌برداری منفی از زبان، حرام می‌داند و مردم را تشویق به احترام گذاری و اعتماد سازی و وحدت گرایی به کمک زبان می‌کند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول