اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/بخش پنجم/

نصرالله: جبهه جدیدی باز نکردیم/ لبنانی‌های ساکن سوریه به اجبار وارد نبرد شدند

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به وجود برخی لبنانی‌ها در روستاهای مرزی سوریه اعلام کرد که گروه‌های مسلح با حمله به خانه‌های این لبنانی‌ها و کشتار و ربایش این افراد، آنها را به اجبار وارد نبرد در سوریه کردند.

نصرالله: جبهه جدیدی باز نکردیم/ لبنانی‌های ساکن سوریه به اجبار وارد نبرد شدند

به گزارش فارس ، سید حسن نصرالله در ادامه سخنان امشب خود اظهار داشت: شهید عباس و بسیاری از شهدا در مناطقی در مرز با سوریه شهید شدند، برخی روستاهای مرزی سوری هستند که لبنانی‌ها ساکن آن هستند که از طایفه‌های مختلف هستند و تعداد آنها نیز به 30 هزار لبنانی می‌رسد، این لبنانی‌ها از خانواده‌های لبنانی هستند و در آن سرزمین ساکن هستند و در آن مایملک دارند و کاملا شناخته شده است که آنها لبنانی هستند و از ده‌ها سال قبل ساکن آنجا می‌باشند و این خانواده‌ها به خانواده‌های «البقاعیه» معروفند و آنها در اصل در یک منطقه واحد هستند و تابعیت لبنانی خود را حفظ کرده‌اند و در انتخابات لبنان شرکت می‌کنند اما در سوریه حضور دارند.

وی تصریح کرد: برخی از این جوانان به تعدادی از احزاب لبنانی منتسب هستند که از جمله این احزاب حزب‌الله است و اهالی لبنانی این روستاها از حزب‌الله هستند و بخشی از آنها نیز در میان حزب الله متفرق هستند و مدت‌های طولانی در راه مقاومت جنگیده‌اند و آنها از ساکنان این روستاهای موجود در اراضی سوری هستند.

دبیرکل حزب‌الله اظهار داشت: اینها از زمان آغاز حوادث تماس گرفتند و هیچ کس به آنها ابلاغ نکرد که چه کار کنند و گزینه آنها در ابتدا این بود که خود را از نبرد بین نظام سوریه و گروه‌های مسلح دور نگه دارند اما گروه‌های مسلح به آنها حمله کرده و بسیاری از آنها را از خانه‌های خود آواره کردند و به زمین آنها تجاوز کردند و هر کس می‌خواهد در این زمینه تحقیق کند می‌تواند تحقیق کند.

وی افزود: برخی از این مردم پس از آنکه در معرض قتل، ربایش، سوزاندن خانه‌ها و آواره کردن قرار گرفتند، تصمیم گرفتند خانه‌های خود را ترک کنند اما تعداد زیادی از آنها تصمیم به ماندن گرفتند سلاح خریداری می‌کنند و مرزها نیز از اله رمل و عرسال تا بقاع مرکزی و غربی باز است و سوری‌ها نیز شروع به خرید سلاح از لبنان کرده‌اند.

وی همچنین تاکید کرد: حقیقت ماجرا این است و آنها در حال جنگیدن هستند و هیچ کس تصور نمی‌کند که جبهه جدید حزب‌الله در آنجا وجود دارد و اگر اینها تصمیم به ترک خانه‌های خود و مهاجرت به سمت لبنان می‌گرفتند ما نمی‌توانستیم مانع آنها بشویم و اکنون نیز نمی‌توانیم مانع جنگیدن آنها شویم.

وی در ادامه گفت: ما جبهه جدیدی باز نکردیم و جبهه ما معروف است که کجاست، این سرزمین سوری است و لبنانی‌ها در آن ساکن هستند اما سرنوشت این لبنانی‌ها در معرض آزمون است و در ابتدا آنها خود را از نبرد دور نگه داشتند اما به آنها تعرض شد.

ادامه دارد ...

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول