اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیکزاد در بازدید از مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی:

وام ساخت مسکن شهری مناطق زلزله‌زده به 220 میلیون ریال افزایش یافت

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی از افزایش وام‌ ساخت مسکن شهری مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: زلزله‌زدگان در مناطق شهری این مناطق برای ساخت مسکن می‌توانند 220 میلیون ریال از دولت وام دریافت کنند.

وام ساخت مسکن شهری مناطق زلزله‌زده به 220 میلیون ریال افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی نیکزاد امروز در پایان بازدید از مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی در نشست اعضای ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی در فرودگاه تبریز اظهار کرد: میزان وام‌های اعطایی دولت برای ساخت مسکن شهری در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی با 20 میلیون ریال افزایش به 220 میلیون ریال رسید.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 500 واحد مسکونی در روزهای آینده تحویل زلزله‌زدگان می‌شود، گفت: اولویت اول با ساکنان دائمی است که با احداث 6 هزار واحد مشکلی برای گذراندن فصل سرما نخواهیم داشت.

نیکزاد با تاکید بر اینکه اهتمام دولت و مجلس اسکان زلزله‌زدگان قبل از فرا رسیدن فصل سرما است، افزود: دولت تا آخرین واحد ساکنان دائمی و فصلی مناطق زلزله‌زِده بازسازی خواهد کرد، اما اولویت اول با ساکنان دائمی است که با احداث 6 هزار واحد مشکلی برای گذراندن فصل سرما نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اتمام عملیات آواربرداری گفت: هم‌اکنون بیش از 14 هزار واحد در روستاهای زلزله‌زده در حال ساخت بوده که 6 هزار کانکس نیز به عنوان انباری مستقر شده که در موارد اضطراری برای اسکان موقت نیز قابل استفاده است.

نیکزاد خاطرنشان کرد: سه هزار واحد دامی نیز در دست ساخت است که تعدادی از این واحدها نصب شده و بقیه در حال نصب هستند.

بعد از زلزله بیست و یکم مرداد سال‌جاری در اهر و ورزقان این پنجمین سفر وزیر راه و شهرسازی بود که از مناطق زلزله‌زده بازدید می‌کرد.

براساس برنامه اعلامی قرار بود نشست اعضای ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی امشب در استانداری آذربایجان‌شرقی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شود که به علت طولانی شدن بازدیدهای وزیر راه و شهرسازی از مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های ورزقان، هریس و اهر، در فرودگاه تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/زا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول