اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از نشست فیلم «مروارید»‌

حسن‌پور: کودکان مروارید به جشنواره ‌دعوت نشد‌‌ند

خبرگزاری فارس: کارگردان فیلم مروارید گفت‌: این انتقاد را از مسئولان جشنواره کودک دارم که چگونه کودکان فیلم من برای شرکت در این جشنواره که در واقع متعلق به آنهاست، دعوت نشده‌اند.

حسن‌پور: کودکان مروارید به جشنواره ‌دعوت نشد‌‌ند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نشست فیلم مروارید به کارگردانی سیروس حسن‌پور با حضور عوامل فیلم برگزار شد.

مروارید داستانی از یک خانواده است که در جزیره قشم زندگی می‌کنند و پدر خانواده از کودکی با صید مروارید روزی خانواده خود را تأمین می‌کرده است.

در این میان پدر خانواده به علت تنگی نفس و ناراحتی قلبی در بیمارستان بستری و به علت نیاز به جراحی قلبی نیازمند پول است.

ماهر پسر کوچک خانواده که شنیده سال‌هاست مروارید سیاه در جزیره دیده نشده و هر کس آن را پیدا کند پولدار می‌شود به همراه خواهر خود سعی می‌کند این نوع مروارید را پیدا کند.

فیلم گویای تلاش پسر برای فراهم‌کردن پول است که در این راه کشمکش ذهنی بسیار برای خارج نشدن از مسیر صحیح که خانواده‌اش بر آن تاکید بسیار دارند، با خود دارد.

این فیلم به زیبایی جزیره زیبای قشم، دنیای زیر آب، زندگی غواصان مروارید و زندگی لاک‌پشت‌ها را به تصویر کشیده و تمام صحنه‌های  فیلم‌برداری شده نیز طبیعی است، صحنه‌های زیبایی که سال‌ها بود در فیلم‌ها شاهد آنها نبودیم.

حسن‌پور: همه عوامل فیلم مروارید با عشق کار کردند

کارگردان فیلم مروارید در نشست خود ضمن عذرخواهی از تأخیر زیاد برای آغاز این فیلم اظهار کرد: همه عوامل فیلم مروارید با عشق کار کردند و در هیچ کجا کم نگذاشتند.

وی افزود: برای این فیلم تمام عوامل از جان و دل مایه گذاشتند و هیچ کس برای فیش حقوقی و یا پرکردن زندگی در آن شرکت نکرد.

حسن‌پور تاکید کرد: از دیدگاه من این فیلم شعاری نیست و البته من پنج سال برایش زحمت کشیدم و با وجود وقفه‌هایی که در فیلم به دلایل گوناگون پیش آمد از هیچ تلاشی فروگذاری نکردم.

وی در پاسخ به این پرسش که ایده این کار در ذهن شما چگونه شکل گرفت، با اشاره به تجربه‌‌های قبلی خود درباره انسان و طبیعت گفت: من مستندهایی درباره لاک پشت‌ها و غواصان مروارید دیده بودم که برایم بسیار جالب بود و حس کردم این مستندها را می‌توان با یک داستان ترکیب کرد و این گونه ایده‌های اولیه در ذهنم شکل گرفت.

این کارگردان تصریح کرد: از من خواسته بودند صحنه‌های فیلم را در آکواریوم و یا استخر بگیریم اما من دوست داستم پلان به پلان فیلم در ذهن مخاطب جای گرفته و وی با فیلم هم‌ذات‌پنداری کند که این موضوع به نظر من تنها با فیلم‌برداری طبیعی در

خلیج فارس امکان پذیر بود.

اوسیوند: تصاویر فیلم مروارید در خدمت فیلم بود

بازیگر نقش پدر ماهر در فیلم مروارید با بیان اینکه تصاویر فیلم مروارید در خدمت فیلم بود گفت: من فکر می‌کنم مروارید پس از مدت‌ها جزو نخستین فیلم‌هایی بود که زیر دریا را این قدر زیبا نشان داده بود.

وی افزود: کار بسیار سخت بود اما دوستان در گرمای قشم با صمیمیت کار کردند و بازتاب آن را ما را در تصویر شاهد بودیم.

اوسیوند تاکید کرد: من ابتدا که در عمق دو متری تمرین می‌کردیم خیلی می‌ترسیدم تا اینکه به اندازه کافی آب شور خوردم و عادت کردم، آنگاه  به عمق هفت تا هشت متری رفتیم و  پس از 10 روز انگار دریا کم‌کم مرا پذیرفت.

وی ادامه داد: گرچه بازی در ین فیلم در ابتدا ترسناک بود اما من کم‌کم توانستم خود را با فیلم هماهنگ کنم و تجربه نابی برای من شد.

آرش حسن‌پور: تمام مدارس هرمزگان را برای بازیگران کودک گشتیم

دستیار کارگردان این فیلم درباره مروارید اظهار کرد: ساخت این فیلم بسیار سخت بود، ما دو تا سه ماه پیش تولید داشتیم و برای پیدا کردن دو بازیگر کودک فیلم تمام مدارس قشم و هرمزگان را جست‌و‌جو کردیم که زمان زیادی صرف شد.

بابک نبی‌زاده برنامه‌ریز این فیلم نیز طی سخنانی کوتاه درباره فیلم تصریح کرد: با هر بار دیدن این فیلم اشک در چشمان من حلقه می‌زند.

وی اضافه کرد: بیش از هر چیز از بینندگان می‌خواهم که این دقت را داشته باشند که این فیلم‌ها تنها با روح والا و دل پاک یک هنرمند ساخته می شود.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول