اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تهیه‌کننده بزرگ‌مرد کوچک:

آموزشگاه‎های گریم و بازیگری نسبت به فیلمنامه‌نویسی بیشتر است / در فقر فیلمنامه به سر می‎بریم

خبرگزاری فارس: تهیه‌کننده بزرگ‌مرد کوچک گفت: تعداد آموزشگاه گریم و بازیگری نسبت به آموزشگاه فیلمنامه‌نویسی بیشتر است، در صورتی که الان به فیلمنامه احتیاج مبرمی است.

آموزشگاه‎های گریم و بازیگری نسبت به فیلمنامه‌نویسی بیشتر است / در فقر فیلمنامه به سر می‎بریم

حبیب‌الله الله‌یاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در این دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوانان نیز فیلم‎های خوبی دیده می‎شود، اما در حدی نیست که بخواهیم بگوییم این جشنواره تغییری آنچنانی کرده است، بلکه بعضی چیزهای جشنواره فیلم کودک و نوجوان نسبت به سال‎های قبل کمرنگ شده است.

وی افزود: از زمان انقلاب و از اول فیلمسازی همیشه گفتیم فیلمنامه خوب باید وجود داشته باشد و اگر نباشد فیلم خوب هم وجود ندارد و جشنواره هم تغییری نمی‎کند.

تهیه کننده بزرگ‌مرد کوچک گفت: تکنیک و تاکتیک فیلمسازی ما نسبت به قبل از انقلاب فرق کرده است اما تغییر آنچنانی در سینمای کودک ما رخ نداده است، ما در حال حاضر به قصه خوب نیاز داریم به ویژه آنهایی که فیلمنامه‌نویسی می‎کنند باید تمام هم و غم خود را بگذارند و فیلمنامه خوب بنویسند.

وی ادامه داد: مسئولان چه صدا و سیما و ارشاد فیلمنامه‎ها را با قیمیت خوب خریداری می‌کنند و اگر فیلمنامه‌نویسان فیلمنامه خوب بنویسند فیلم خوب هم خواهند دید.

الله‌یاری گفت: متولی فیلم‎های کودکان و نوجوانان صدا و سیما است و صدا و سیما باید حمایت کند، به خصوص بخش پربیننده‎ترین آن یعنی تلویزیون که خیلی تاثیرگذار است و مسئولی همچون آقای ضرغامی هم مطلع هستم که نیتش این است که فیلم‌های خوب کودک و نوجوان ساخته شود و بعد از آن کانون پرورش فکری، بنیاد فارابی، حوزه هنری نقش موثری در این ژانر دارند.

وی عنوان کرد: فیلمنامه خوب نیست و اگر فیلمنامه خوب باشد و هم‌اکنون به بنیاد فارابی داده شود، به زودی به نتیجه می‎رسند و می‎توانند کار خود را آغاز کنند.

این تهیه کننده و کارگردان گفت: در این تهران بزرگ چه‌قدر مشاهده کرده‎اید که آموزشگاه گریم و بازیگری زده‎اند، اما آموزشگاه فیلمنامه‌نویسی کمتری موجود است در صورتی که الان به فیلمنامه احتیاج مبرمی است.

وی گفت: کارهای آقای پوراحمد، پلکان، یادگاری دایی جواد، از جمله فیلمنامه‌های خوبی بودند و فیلم‎های ماندگاری هم شدند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول