حبیبالله اللهیاری در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در این دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوانان نیز فیلمهای خوبی دیده میشود، اما در حدی نیست که بخواهیم بگوییم این جشنواره تغییری آنچنانی کرده است، بلکه بعضی چیزهای جشنواره فیلم کودک و نوجوان نسبت به سالهای قبل کمرنگ شده است.
وی افزود: از زمان انقلاب و از اول فیلمسازی همیشه گفتیم فیلمنامه خوب باید وجود داشته باشد و اگر نباشد فیلم خوب هم وجود ندارد و جشنواره هم تغییری نمیکند.
تهیه کننده بزرگمرد کوچک گفت: تکنیک و تاکتیک فیلمسازی ما نسبت به قبل از انقلاب فرق کرده است اما تغییر آنچنانی در سینمای کودک ما رخ نداده است، ما در حال حاضر به قصه خوب نیاز داریم به ویژه آنهایی که فیلمنامهنویسی میکنند باید تمام هم و غم خود را بگذارند و فیلمنامه خوب بنویسند.
وی ادامه داد: مسئولان چه صدا و سیما و ارشاد فیلمنامهها را با قیمیت خوب خریداری میکنند و اگر فیلمنامهنویسان فیلمنامه خوب بنویسند فیلم خوب هم خواهند دید.
اللهیاری گفت: متولی فیلمهای کودکان و نوجوانان صدا و سیما است و صدا و سیما باید حمایت کند، به خصوص بخش پربینندهترین آن یعنی تلویزیون که خیلی تاثیرگذار است و مسئولی همچون آقای ضرغامی هم مطلع هستم که نیتش این است که فیلمهای خوب کودک و نوجوان ساخته شود و بعد از آن کانون پرورش فکری، بنیاد فارابی، حوزه هنری نقش موثری در این ژانر دارند.
وی عنوان کرد: فیلمنامه خوب نیست و اگر فیلمنامه خوب باشد و هماکنون به بنیاد فارابی داده شود، به زودی به نتیجه میرسند و میتوانند کار خود را آغاز کنند.
این تهیه کننده و کارگردان گفت: در این تهران بزرگ چهقدر مشاهده کردهاید که آموزشگاه گریم و بازیگری زدهاند، اما آموزشگاه فیلمنامهنویسی کمتری موجود است در صورتی که الان به فیلمنامه احتیاج مبرمی است.
وی گفت: کارهای آقای پوراحمد، پلکان، یادگاری دایی جواد، از جمله فیلمنامههای خوبی بودند و فیلمهای ماندگاری هم شدند.
انتهای پیام/آ20/ض1002