اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتی:

مشکلی برای تامین نفت سفید نداریم

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتی گفت: با توجه به ذخیره‎سازی که در زمینه نفت سفید برای خانواده‎ها صورت گرفته امسال هیچ مشکلی در این زمینه در شهرستان دشتی نخواهیم داشت.

مشکلی برای تامین نفت سفید نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی سید علی هاشمی صبح امروز در نشست کمیته حمل و نقل و سوخت شهرستان دشتی اظهار داشت: از مردم درخواست داریم نفت خانگی مورد نیاز خود را از هم‌اکنون تهیه کنند.

وی با بیان اینکه هزار و 713 حلقه چاه کشاورزی در شهرستان دشتی وجود دارد، افزود: از این تعداد چاه کشاورزی تعداد هزار و 347 حلقه چاه مجاز و دارای پروانه بهره‏برداری هستند.

فرماندار دشتی یادآور شد: به همت دولت دهم تعداد 303 حلقه چاه کشاورزی در دشتی برقدار شده‌اند و همچنین میزان برداشت آب توسط چاه‎های کشاورزی هر ماهه 103 میلیون متر مکعب است.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‎هایی که وجود داشت تامین سوخت بخش کشاورزی بود که بحمدالله در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

هاشمی در این مورد گفت: با توجه به ذخیره‎سازی که در زمینه نفت سفید برای خانواده‎ها صورت گرفته امسال هیچ مشکلی در این زمینه در شهرستان دشتی نخواهیم داشت.

مدیر جهاد کشاورزی دشتی نیز در این نشست گفت: بهره‎برداران بخش کشاورزی در شهرستان دشتی 12 هزار نفر هستند.

امرالله فاریابی افزود: مهمترین مشکل کشاورزان تامین نهادهای کشاورزی است.

وی ادامه داد: تامین نهادهای بیشتر کشاورزان، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، سرمایه در گردش، تقسیط تسهیلات و بدهی معوقه کشاورزان و دامداران، تغییر روش‎های آبیاری مزارع از غرقابی و سنتی به روش‎های سیستم‎های قطره‎ای و بارانی در سطح اراضی یکی از اهداف و برنامه‎های ما در راستای رفع مشکلات این بخش است.

فاریابی یادآور شد: نیاز شدید به افزایش سهمیه سوخت بخش کشاورزی با توجه به شروع فصل کشت و سرمای شدید در واحدهای مرغداری و گلخانه وجود دارد که در حال حاضر بخشی از نیاز واقعی کشاورزان در این بخش تامین می‌شود.

کارشناس مسئول آبزی‌پروری اداره شیلات دشتی و تنگستان نیز گفت: در سال 1391 تعداد 30 مزارع پرورش میگو فعالیت دارند که نسبت به مشابه سال گذشته دو برابر افزایش نشان می‎دهد.

حسن پاک‌نژاد یادآور شد: حدود 413 هکتار از اراضی شهرستان‎های دشتی و تنگستان زیر کشت پرورش میگو از گونه وانامی قرار دارند که 78 میلیون و 839 هزار بچه میگو در استخرها در دشتی و تنگستان ذخیره‌سازی شده‎اند.

پاک‌نژاد گفت: سال گذشته 750 تن میگو از حوضچه‎ها برداشت شده است که انتظار داریم امسال شاهد برداشت خوبی در این مزارع باشیم.

وی با بیان اینکه امسال تاکنون حدود 700 هزار لیتر سوخت برای 30 شرکت اختصاص داده شده است ادامه داد: تهیه سوخت و روغن در رسیدگی به موتورآلات از پرحجم‌ترین سوخت مصرفی در یک مزرعه پرورش میگو بدون برق است زیرا وقت و هزینه زیادی به خود اختصاص می‌دهد.

پاک‌نژاد اضافه کرد: در صورتی که مزارع دارای برق با استفاده از یک الکتروپمپ در طول دوره آرامش و تمرکز بیشتر به دیگر امور مزروعین خواهد داشت.

وی یادآور شد: در بخش صیادی 75 قایق صیادی در منطقه دشتی فعال هستند که با توجه به قدرت موتور قایق‎ها سوخت مورد نظر به آنها تعلق می‌گیرد.

پاک‌نژاد گفت: برداشت میگو از مزارع از نیمه دوم مهر ماه شروع شده است.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول