اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان رضوی:

بیمارستان رضوی جایگاه بالایی در محافل علمی پزشکی دنیا دارد

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان رضوی گفت: بیمارستان رضوی جایگاه بالایی در محافل علمی پزشکی دنیا دارد.

بیمارستان رضوی جایگاه بالایی در محافل علمی پزشکی دنیا دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سعید عبدالحسینی ظهر امروز در دومین نشست خبری نخستین کنگره بین‌المللی اضطراب در این بیمارستان اظهار کرد: بیمارستان رضوی با وجود اینکه سن کمی دارد اما با برگزاری بیش از 40 کنگره بزرگ بین‌المللی و نزدیک به 20 کنگره ملی در زمینه پزشکی، جایگاه خوبی در محافل علمی پیدا کرده است.

وی افزود: برگزاری این کنگره‎ها برای نشان دادن قدرت علمی  ایران بسیار مفید است و هر چقدر که میزبانی بیشتری در محافل علمی داشته باشیم باز هم کم است، به خصوص برای ما که منتسب به آستان مقدس امام رضا(ع) هستیم.

رئیس بیمارستان رضوی با اشاره به بازتاب گسترده کنگره‌های علمی بیمارستان رضوی تصریح: کنگره بین‌المللی قلب رضوی در تقویم کنگره‌های علمی قلب جای گرفته است و همه دنیا این کنگره را می‌شناسند.

وی افزود: بیمارستان رضوی دارای کلینیک‌های مختلفی است که برخی از آنها از جمله کلینیک صرع محصول همین کنگره‌ها است و امروز این کلینیک به یک قطب بزرگ در بیماری صرع تبدیل شده است و سال آینده هم با بهره‎برداری از ساختمان جدید بیمارستان کلینیک فوق تخصصی اضطراب راه‌اندازی می‌شود.

عبدالحسینی به برگزاری کنگره بین‌المللی ترومای جاده‌ای در بیمارستان رضوی اشاره و تصریح کرد: این کنگره یکی از موفقیت‌های بزرگ بیمارستان است و سبب ایجاد زمینه همکاری ما با سازمان بهداشت جهانی (WTO) شد.

وی افزود: بر اساس مذاکرات صورت گرفته بیمارستان رضوی به عنوان پایلوت سازمان بهداشت جهانی در منطقه معرفی می شود و در دومین کنگره بین‌المللی ترومای جاده‌ای در سال جاری تفاهمنامه این امر میان بیمارستان رضوی و سازمان بهداشت جهانی امضا می‌شود.

رئیس بیمارستان رضوی در ادامه با اشاره به برگزاری سومین کنگره بین‌المللی گردشگری سلامت در این بیمارستان خاطرنشان کرد: بحث گردشگری سلامت در جهان اسلام برای نخستین بار در اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران مطرح شد و در همانجا بیمارستان رضوی به عنوان میزبان نخستین کنگره انتخاب شد اما به دلیل توانایی و امکانات بیمارستان رضوی میزبانی دومین و سومین کنگره نیز به این بیمارستان اعطا شد و ما در آذرماه میزبان آن برای سومین بار خواهم بود.

وی افزود: 57 کشور اسلامی در این نشست شرکت خواهند کرد و در راستای برگزاری نشست جنبش عدم تعهد در تهران، 11 کشور غیر متعهد هم برای حضور در این کنگره پیشنهاد شده‌اند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم که نزدیک به 300 مقاله علمی پژوهشی در این کنگره ارائه شود.

عبدالحسین همچنین در پاسخ به سئوالی در ارتباط با اقدامات خاص بیمارستان رضوی برای مشکلات بهداشتی و پزشکی شهر مشهد تصریح کرد: دیدگاه بیمارستان رضوی دیدگاهی جهانی است و ما به دنبال کمک به رفع مشکلات همه بشر هستیم و مشکلات مردم مشهد مشکلات همه مردم جهان است.

وی افزود: دو بحث سالک و بیماری عفونت 1HTLV به صورت خاص به مشهد نسبت داده می‌شود که در بحث سالک جای ابهامی وجود ندارد که ما به بخواهیم وارد شویم و کارهای اجرایی باید انجام شود و در مورد عفونت HTLV1 نیز کنگره‌ای در گذشته برگزار کرده‌ایم.

رئیس بیمارستان رضوی درباره اهداف برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی اضطراب در بیمارستان رضوی نیز گفت: علاوه بر نیاز سنجی که گروه پژوهشی ما انجام داده بودند، بحث ما این بود که با توجه به تعلق ما به آستان مقدس رضوی، در زمینه خاص مسایل روحی و روانی می‌توانیم الگو باشیم و خواستیم که این الگو را ارایه کرده و به بحث و تبادل نظر بگذاریم.

وی افزود: ما در زمینه مسائل روحی روانی می‌توانیم راهکارهای خاص ارایه بدهیم و علت آن هم اتصال ما به منبع لایزال وحی است و خداوند که خالق ما بوده است به وسیله پیامبرانش بهترین روش زندگی را در اختیار ما گذاشته است.

عبدالحسینی خاطرنشان کرد: در این کنگره به دنبال این بودیم که با یک کار مشترک پزشکی روانشناسی و مذهبی راهکارهای مناسبی برای زندگی بشر ارایه کنیم تا انسان به آرامش قلبی دست یابد.

وی افزود: هدف بعدی ما از برگزاری این کنگره بحث ارتباط شبکه‌ای و کمیته‌ای میان متخصصین این حوزه بود تا با تبادل نظر و آموزش راهکارهای علمی، سطح علمی جامعه را بالا برده و به حل یکی از مهمترین معظلات بشر کمک کنیم.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول