اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قائمشهر در مجلس:

نمایشگاه هنرهای مازندران در خانه ملت دایر شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قائمشهر، کیاکلا، جویبار و سوادکوه در مجلس گفت: نمایشگاه هنرهای مازندران در خانه ملت و مجلس دایر شود.

نمایشگاه هنرهای مازندران در خانه ملت دایر شود

کمال علیپور در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته هنر مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با اشاره به اینکه پیشنهاد مبنی بر ایجاد نمایشگاهی از داشته‌های مازندران در خانه ملت ارائه داده بودم، گفت: این نمایشگاه می‌تواند داشته‌های مازندران را به مردم کشور نشان دهد و از این طریق قومیت‌ها به هم نزدیک‌تر شوند چرا که یکی از اهداف سند چشم انداز، همدلی فرهنگ و اقوام مختلف است.

علیپور تصریح کرد: نمایشگاه خوبی از فرهنگ و هنر مازندران دائر شده، اما می‌توانستیم نمایشگاه بهتری برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه موجود نشان می‌دهد که مازندران از دیرباز در هنرهای متفاوتی پیشگام بوده، افزود: غرفه‌آرایی مناسب در برگزاری نمایشگاه بسیار مؤثر است.

این مسئول با اشاره به اینکه ابتدای ورودی نمایشگاه هفته هنر مازندران مزین به سرداران و سربازان رشید و شهدای ما است، تصریح کرد: شهادت، هنر مردان بزرگ است و این بالاترین هنر مردم استان ولایت‌مدار مازندران است.

نماینده مردم قائمشهر، کیاکلا، جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی با ابراز گلایه از مدیرکل میراث فرهنگی مازندران، ادامه داد: مدیرکل میراث فرهنگی مازندران باید حضور بیشتری در این نمایشگاه داشت.

علیپور با اشاره به اینکه صنایع دستی بسیار خوب و متفاوتی در استان داریم، یادآور شد: از درون جنگل می‌توانیم هنرهای خوبی به کشور ارائه کنیم و حتی قابلیت صادرات دارد، اما اگر مورد حمایت قرار نگیرد در یک شهر و روستای کوچک می‌ماند و توسعه نمی‌یابد.

وی با تاکید بر حمایت بیشتر از هنرمندان صنایع دستی، ابراز داشت: تسهیلات بیشتری باید در اختیار هنرمندان صنایع دستی و سایر هنرها از جمله موسیقی، قرار گیرد.

علیپور با بیان اینکه مراکز آموزشی هنری در استان باید راه‌اندازی شود، گفت: مراکز آموزشی هم می‌توانند در فرهنگسراهای مختلف، نمایشگاه برگزار کنند.

نماینده مردم قائمشهر، کیاکلا، جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: داشته‌های استان‌های مختلف تقریبا شبیه به هم است که می‌تواند در قالب هنر ایرانی تهیه و صادر شود.

این مسئول ادامه داد:‌ از طرح‌هایی که در مجلس قابلیت پیگیری دارند استقبال می‌کنیم و کارهایی که در زمینه رشد و ایجاد اشتغال در استان باشد حمایت می‌کنیم که بتوانیم از وضعیتی که الان داریم، حرکت رو به رشد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه لازمه برتر بودن، استمرار است، تصریح کرد: فعالیت دستگاه‌ها در زمینه توسعه و رشد صنایع دستی و دیگر هنرها باید شبانه‌روزی باشد تا مردم نمود این صنعت را در کشور ببینند.

علیپور در پایان اذعان داشت:‌ همچنان اعتقاد داریم که هنر نزد ایرانیان است و بس.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول