اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حضور بازغی، حسینی و ناصر‌نصیر در بزرگداشت هفته هنر مازندران

خبرگزاری فارس: پژمان بازغی، شهاب حسینی و رامین ناصر‌نصیر از نمایشگاه هفته هنر مازندران بازدید کردند.

حضور بازغی، حسینی و ناصر‌نصیر در بزرگداشت هفته هنر مازندران

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از شهرستان ساری به محل برپایی بزرگداشت هفته هنر مازندران در فرهنگسرای نیاوران، پژمان بازغی، شهاب حسینی و رامین ناصرنصیر امروز از نمایشگاه هفته هنر مازندران بازدید کردند. 

* هفته هنرها ملی شود

پژمان بازغی در بازدید از نمایشگاه هفته هنر مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: جشنواره نباید به تنهایی و صرفا در یک فرهنگسرا برگزار شود.

وی با بیان اینکه جشنواره باید شکل گسترده‌تری به خود بگیرد، افزود: برگزاری جشنواره نباید صرفا در پایتخت باشد بلکه بهتر است شکل کشوری بگیرد.

بازغی با اشاره به اینکه برگزار هفته‌های هنر در راستای کمک به شناساندن فرهنگ هر منطقه است، تصریح کرد: خطه خزر را دوست دارم و از مناطق بسیار با قدمت و تاریخی مملکت ما است.

این بازیگر سینما و تلویزیون، با مثبت ارزیابی کردن برگزاری هفته‌های هنر، ادامه داد: به ویژه در تهران که همه چیز در پشت بار ترافیک فراموش شده، فکر می‌کنم این برنامه می‌تواند فضای بسیار خوبی برای خانواده‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه مازندران از مناطقی است که در زمینه تئاتر قدمت تاریخی بسیار داشته و از موسیقی غنی هم برخوردار هستند، متذکر شد: برگزاری کارناوال‌های موسیقی هم می‌تواند در حفظ فرهنگ کمک کند.

* آیین‌های مازندران ریشه در طبیعت دارد

 

رامین ناصرنصیر نیز در بازدید از نمایشگاه هفته هنر مازندران اظهار داشت: برگزاری هفته هنر ابتکار خوبی است.

وی ادامه داد: سرزمین ما سرزمین بزرگی با فرهنگ‌های متنوع و جالب است.

این بازیگر سینما و تلویزیون متذکر شد: می‌توانیم از طریق چنین رویدادهایی شیوهای زندگی، فرهنگی، صنایع دستی و... اقوام را معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه کم و بیش با آیین‌های مردم مازندران آشنایی دارم، ادامه داد: موارد مشترکی بین فرهنگ‌ها وجود دارد.

ناصرنصیر با بیان اینکه آیین‌های مازندران ریشه در طبیعت دارد، گفت: تمام شیوه‌های زندگی مردم مازندران با طبیعت پیوند دارد.

* برگزاری هفته هنر برای حفظ وحدت است

شهاب حسینی نیز در بازدید از نمایشگاه هفته هنر مازندران اذعان داشت: برنامه‌های هفته هنر استان‌ها همواره جالب است و آیین‌های متفاوتی دارند.

وی با بیان اینکه برگزاری این هفته‌ها برای آشنایی مردم با فرهنگ یکدیگر بسیار مناسب بوده و در حفظ فرهنگ تاثیرگذار است، متذکر شد: برگزاری هفته هنر در جهت حفظ وحدت است و بیاد بدانیم قبل از اینکه ما هر یک اهل خطه و منطقه‌ای باشیم، ایرانی هستیم.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول