اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار باشت خبر داد

پایان فاز نخست گازرسانی به روستاهای کمربندی باشت

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان باشت از اتمام فاز نخست گازرسانی به روستاهای حوزه کمربندی این شهرستان خبر داد.

پایان فاز نخست گازرسانی به روستاهای کمربندی باشت

علی‌اصغر قلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت اظهار کرد: طرح گاز‌رسانی به مناطق روستایی شهرستان باشت از مصوبات سفر سوم هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد است که در این طرح به روستاهای دهستان کوهمره خامی و حوزه کمربندی باشت گازرسانی می‌شود.

فرماندار باشت با بیان اینکه در طرح گاز‌رسانی به حوزه کمربندی باشت هشت روستا از نعمت گاز برخوردار می‌شوند، ابراز داشت: روستاهای چاه‌تلخ، چالموره، دره باشت، عنا، شوش، بهره‌عنا و لیراب از جمله روستاهایی هستند که در این طرح گازرسانی قرار می‌گیرند.

قلی‌پور با بیان اینکه طرح مطالعاتی و تهیه نقشه گازرسانی به روستاهای کمربندی باشت انجام شد، بیان کرد: عملیات احداث خط انتقال در بهار سال جاری آغاز شد.

مسئول ارشد اجرایی دولت در باشت با اشاره به اینکه کار احداث خط انتقال خط لوله گاز به طول 30 کیلومتر به اتمام رسیده، افزود: کار احداث سکو، ایستگاه با ظرفیت 2 هزار و 500 مترمکعب نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این طرح در سه فاز اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: در فاز نخست اجرای این طرح به روستاهای چاه‌تلخ و بهره‌عنا گازرسانی می‌شود.

قلی‌پور با بیان اینکه کار شبکه‌گذاری داخلی روستاهای بهره‌عنا و چاه‌تلخ انجام شده است، یادآور شد: پس از انجام مراحل تست و راه‌اندازی کار علمک‌گذاری نیز انجام می‌شود.

این مسئول اعتبار فاز نخست این طرح را 5 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد و ابراز داشت: اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات شرکت گاز تأمین شده است.

فرماندار باشت متذکر شد: با اجرای این طرح گازرسانی 600 خانوار با جمعیتی بالغ بر 2 هزار و 700 نفر از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

قلی‌پور به گازرسانی به روستای آبدهگاه اشاره کرد و اذعان داشت: با احداث خط انتقال لوله گاز از باشت به سمت آبدهگاه علاوه بر روستاهای دهستان کوه‌مره خامی ناحیه صنعتی باشت، مجتمع گلخانه‌ای سراب‌بیز و جایگاه‌های سی‌ان‌جی نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول